Kultúra

Ételreklámokat és sorozatokat is vizsgál jövőre az NMHH

Elfogadta jövő évi felügyeleti és ellenőrzési tervét az NMHH Médiatanácsa. A dokumentum a kiskorúak védelmét helyezi előtérbe.

A december 1-jei döntés szerint a hatóság egyik kiemelt célja 2012-ben a gyerekeket célzó élelmiszerreklámok vizsgálata lesz, az ugyanis már idén kiderült, hogy a fiataloknak szóló műsorok környezetében az esetek csaknem háromnegyedében egészségtelen, illetve tartós fogyasztásra nem ajánlott ételeket hirdetnek. Emellett negyedéves rendszerességgel ellenőrizni fogják a korhatár-besorolások helyességét, és fokozottan ügyelni fognak arra is, hogy a bűnügyi témák aránya a hírműsorokban éves szinten 20 százalék alatt marad-e, valamint hogy tartozik-e gyermekzáras műszaki megoldás a pornográf vagy különösen erőszakos műsorszámokhoz.

A terv szerint a korábban csak elvétve vizsgált sorozatokat 30 napos ellenőrzésnek vetik alá azzal az indokkal, hogy a szolgáltatók a nagy nézettséget hozó szériákat gyakran az előírtnál alacsonyabb kategóriába sorolják be, továbbá figyelmet fordítanak majd a betelefonálós és jósműsorokra, a hangos reklámokra és a híradások műsoridejére is. Mindezen felül az MTV1, M2, Duna TV, Kossuth és Petőfi rádió, valamint az RTL Klub, TV2, Class FM és Neo FM csatornák közül véletlen kiválasztás alapján naponta egynek három műsoróráját is elemezni fogják, és folytatódik a Való Világ, illetve az Összeesküvők vizsgálata is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik