Kultúra

Hangos méltatás a sajtóban Tarr Béla filmjének

A Berlini Nemzetközi Filmfesztiválról tudósító SreenDaily szuperlatívuszokban dicsérte a magyar rendező munkáját.

“A torinói lóban önmagát is felülmúlta Tarr, akinek minimalista drámája még a Sátántangó és a Werckmeister harmóniák mércéjével mérve is puritán. Szégyen belegondolni, hogy ez a hősiesen megalkuvásmentes rendező lehúzza a rolót” – utalt a ScreenDaily kritikusa a Tarr visszavonulásáról szóló bejelentésére.

A The Hollywood Reporter ismertetése szerint Tarr Béla “sötét és higgadt” filmjeinek rajongói élvezni fogják A torinói ló 146 nagyon hosszúnak tűnő percét, másokat azonban hamar kifáraszthat a produkció “egyhangúsága”.

A lap egyúttal elismerően emlékezett meg Derzsi Jánosról és Bók Erikáról, akik a szinte párbeszédek nélkül zajló film főszerepeit alakítják.

A THR.com kritikusa úgy gondolja, hogy Fred Kelemen többnyire mozdulatlan kamerája már a film feléig felfedez szinte mindent, amit a pőre faasztal erezetéről, a durva padlóról, a kőfalakról, a ló kötelékeiről vagy a főtt krumpli hajáról el lehet mondani. Ez azonban nem feltétlenül tesz hozzá bármit is ahhoz az amúgy is kevés információhoz, amit a szereplőkről megtudhatunk.

A hollywoodi The Variety szaklap kritikusa online cikkében “a hiábavalóság apokaliptikusan sivár kiáltványának” nevezte A torinói lovat. Az írás szerint Tarr visszaviszi nézőit a Sátántangó világába, a vidéki paraszti élet unalmas monotonitásába.

AJÁNLOTT LINK:
A hiábavalóság apokaliptikusan sivár kiáltványa (Kultúra.hu)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik