Kultúra

Vége az üvöltő reklámoknak Amerikában

Hollandiában, Svédországban már van szabályozás. Magyarországon nem foglalkoznak a kérdéssel.
Kapcsolódó cikkek

Szerdán az Egyesült Államok szenátusa elfogadta azt a törvénytervezetet, amely megtiltaná a tévécsatornáknak, hogy a műsorhoz képest hangosabb reklámblokkokat sugározzanak.

Már az ötvenes évek óta érkeznek nézői panaszok az FCC-hez, azaz a Szövetségi Kommunikációs Bizottsághoz a hangos reklámblokkok miatt, ráadásul akkoriban még nem is volt távirányító, amellyel azonnal el lehetett némítani az idegesítő hirdetéseket. 1984-ben azonban az FCC olyan határozatot hozott, hogy egyszerűbb a távvezérlőhöz nyúlni, mint pontosan szabályozni a szubjektív hangerőt.

A hirdetések valójában nem hangosabbak a reklámblokk köré kanyarított műsoroknál, csak a reklámok készítői különböző trükkökkel manipulálják a reklámok hangsávját.

A módszer arra szolgál, hogy a reklámok kiemelkedjenek a műsorfolyamból, és a bóbiskoló vagy csak üveges szemmel bambuló nézők felkapják a fejüket.

A hangosabb hirdetéseket több helyen is korlátozzák a világban, elsősorban a gyerekek védelme érdekében, mivel a figyelemfelkeltő módszer nagyon hatásos az öt év alatti gyerekeknél. Ők kísérletek szerint a módszer hatására szívesebben nézik a reklámokat, mint a műsort.

Hollandiában a gyerekműsorok közt már tiltják a reklámok hangsávjának manipulálását, és éppen a hangos reklámokra hivatkozva tiltottak ki minden hirdetést a gyerekműsorok közeléből Svédországban. Magyarországon a reklámok hangerejét nem szabályozzák, és a készülő új médiatörvény sem foglalkozik a problémával.

Ajánlott cikk:
Elhallgattatják az üvöltő reklámokat Amerikában (Index.hu)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik