Nagyvilág

Soha még ekkora vasúti alagutat nem fúrtak Romániában

Elkezdődött az eddigi leghosszabb, összesen 6,9 kilométeres romániai vasúti alagút fúrása Ürmösön kedden – írta az economedia.ro című oldalra hivatkozva az MTI.

Az eddigi leghosszabb ilyen alagút a Brassó-Bodzaforduló vonalon, Keresztvárnál található, az 4,4 kilométer hosszú.

A most fúrni kezdett ürmösi alagút a Brassó-Segesvár vasútvonal Apáca és Kaca közti szakaszán lesz. Az alagútfúrás a vasútvonal korszerűsítésének része, amelynek eredményeként a jelenlegi 43 kilométeres nyomvonal 28 kilométerre csökken. Ehhez egy másik, 5 kilométeres alagutat is fúrnak majd Rákos község területén.

Ez az első alkalom, hogy a CFR (a román állami vasúttársaság – A szerk.) egy TBM Tunnel Boring Machine berendezéssel végez alagútfúrást

– árult el további részleteket a román lapnak Ionut-Cristian Savoiu, a szállításügyi minisztérium államtitkára, aki jelen is volt a munkálatok megkezdésénél.

Az Apáca és Kaca közti vasúti szakasz korszerűsítését a görög Aktor vezette konzorcium végzi. A beruházás értéke több mint 215 milliárd forintnak felel meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik