Nagyvilág

Törölték a Wizz Air egyik Párizs-Budapest járatát, az utasok Franciaországban ragadtak, és alig jutnak információhoz

A szerző felvétele
A szerző felvétele
Kollégánk vasárnap éjjel repült volna haza Párizs-Orly repülőtérről, a gép azonban nem érkezett meg.

Kollégánk a Párizs-Orly repülőtéren ragadt vasárnap éjjel, ugyanis a Budapestre tartó, 21 óra 55 perckor induló járatát törölte a Wizz Air, mivel a gép nem tudott leszállni a vihar miatt. Kollégánk információi szerint az érkező gépen Párizsba tartó utasok voltak, a repülő pedig először Brüsszelben szállt le, végül az utasokat visszavitték a magyar fővárosba. Hozzátette: a társaság nem adott semmilyen tájékoztatást a teendőkről, a reptéri személyzet hajnali két óra körül elvitte őket egy szállodába, azt azonban nem tudták megmondani, mikor viszik őket vissza a repülőtérre.

Beszámolója szerint nagyjából 200 ember érintett, többen gyerekkel vannak. Azt mondja, a törlésről csak egy automata SMS-t kaptak, a légitársaság elérhetetlen.

Kollégánk eredetileg délig maradhatott volna a szálláson, ezt meghosszabbították este hat óráig, addig nem kell elhagyniuk a hotelt. A Wizz Air cikkünk megjelenéséig semmiről nem tájékoztatta őket, ételt is a szállodától kaptak.

Az ügyben megkerestük a Wizzair sajtóosztályát, ők válaszukban megerősítették, hogy a járat törlésére időjárási okokból került sor, az utasok, a személyzet és a gép biztonsága nem tette lehetővé a landolást a párizsi Orly reptéren. Emellett pontosítottak is, miszerint a Párizsba tartó, de az irányt Brüsszel felé vevő gép utasait nem vitték vissza Budapestre, még aznap átszállították őket buszokkal a belga fővárosból az úticéljukhoz.

A légitársaság közlése szerint a járat törlése után minden utas kapott emailes tájékoztatást, amelyben részletesen szerepelt, hogy milyen megoldásokat tudnak kínálni ilyen esetben. Ezek közül az utasoknak maguknak kellett kiválasztaniuk a számukra legkényelmesebb megoldást.

„A protokollnak megfelelően az érintett utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítjük számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetik WIZZ pontokban” –szól a további tájékoztatás, ami aztán arra is kitért, hogy a károsult utasok akár 250 eurós kompenzációban is részesülhetnek.

 Bár a késés rajtunk kívülálló okokból történt, a kint ragadt utasaink szállásköltségeit ésszerű összeghatárig természetesen megtérítjük, ehhez a weboldalunkon kell elindítania az igénylést és a számlák másolatát is be kell mutatni

– írják.

A pórul járt utasok, így kollégánk is a foglaltságtól függően tud majd a következő budapesti járatra helyet foglalni magának.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik