Nagyvilág

Homofóbiával vádolják a Snickers új spanyol tévéreklámját

Maud Dupuy / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP
Maud Dupuy / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP

Ellentmondásos tévéreklám jött ki Spanyolországban, amelynek köszönhetően a Snickers sikeresen húzta magára a homofóbia vádját – írja a BBC News. A húsz másodperces reklám azt a faék egyszerűségű történetet adja elő, hogy a feminin vonásairól ismert, harsány spanyol influenszer, Aless Gibaja szakállas, férfivá változik, miután elfogyasztott egy Snickers jégkrémet. A reklám a héten kezdett el terjedni a neten, és néhányan máris a Snickers bojkottjára szólítottak fel.

A reklámfilmben konkrétan azt történik, hogy az affektáló hangon megszólaló influenszer egy tengerparti bárban időzik a barátjával, ahol a pincértől „szexi narancslevet, A, B és C vitamint” kér. A pincér erre zavarba jön, és inkább egy Snickers jégkrémmel kínálja meg őt. Az influenszer beleharap a jégkrémbe, és a következő snittben már egy komoly tekintetű szakállas férfi képében láthatjuk őt viszont.

–Jobb? – kérdezi a barát.

–Jobb – válaszol az influenszer.

Az ezután elhangzó reklámszlogen pedig valahogy úgy szól:

Nem vagy önmagad, amikor éhes vagy.

A hirdetés a közösségi médiában a homofóbia vádját zúdította a márkára, mert a reklám sokak szerint megalázó.

Szégyen és gyalázat, hogy még mindig vannak olyan vállalatok, amelyek erősítik a sztereotípiákat, és a homofóbiát népszerűsítik

– írta a helyi leszbikusok és melegek szövetsége. A kritikához csatlakozott a spanyol esélyegyenlőségi miniszter, Irene Montero is. A miniszter a Twitteren azt írta:

Kíváncsi vagyok, kinek tűnt jó ötletnek a homofóbia üzleti stratégiaként való alkalmazása.

A spanyol esélyegyenlőségi miniszter a posztjában annak a véleményének is hangot adott, hogy a spanyol társadalom sokszínű és toleráns, és remélhetőleg ezt azok is megtanulják majd, akik arról döntenek, hogy milyen reklámokat látunk a tévéműsorok között. A Snickers spanyolországi forgalmazója közölte, hogy visszavonja a reklámot, és elnézést kért a félreértésért.

Soha nem volt szándékunk megbélyegezni vagy megbántani egyetlen személyt vagy csoportot sem

– áll a cég közleményében, amelyben a reklámot magyarázzák. Az inkriminált reklámfilmet itt még meg lehet tekinteni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik