A Lidl üzletlánc csütörtökre olyan akciót hirdetett, hogy mindenki FFP2-es maszkot akart venni – írja a Paraméter, bemutatva a Nový Čas videóját, amely szerint a kötelező távolságtartásra fittyet hányva szinte egymást taposták az emberek.
A 33 százalékos kedvezménnyel árult maszkokat a nyitás után 18 perccel elkapkodták, noha a kereskedelmi lánc szóvivője szerint azokból háromszor többet rendeltek, mint év végén. Tomás Bezák szerint általában pontosan felmérik a vásárlók érdeklődését, de az FFP2-es maszk iránti rendkívüli kereslettel nem számoltak.
Bár Szlovákiában – Ausztriával és Németországgal ellentétben – még nem kötelező a szlovákul reszpirátornak nevezett maszk, azt ajánlja azonban az egészségügyi miniszter is olyan helyeken, ahol nem lehet betartani a távolságtartás szabályát. A Paraméter idéz egy biokémikust, aki szerint az FFP2-es maszk 95, a hagyományos 82 százalékos megbízhatóságú.