Dursun Aydemir / Anadolu Agency
Nagyvilág

Bemutatták a Jourova-tervet, de egyből kettőt is

Az Európai Bizottság csütörtökön bemutatott két tervet, amelyekkel az online dezinformáció ellen szeretnének harcolni, miközben segítik Európa médiaszektorát és megvédik a választásokat a külső behatásoktól. A két tervezet neve Európai Demokrácia Akcióterv (EDAP) és Média és Audiovizuális Akcióterv (MAAP).

A tervek gazdája Vera Jourova, a bizottság alelnöke, aki egy ideje a magyar kormány egyik legfontosabb ellensége Brüsszelben, mert a jogállammal kapcsolatos ügyek egy része hozzá tartozik. Az egészben az az érdekes, hogy valójában semmilyen valódi javaslatot nem nyújtottak be a szabályozásra, a tervek inkább szándéknyilatkozatok a bizottságtól, hogy a jövőben foglalkozni fognak ezekkel a kérdésekkel.

Az EDAP lényege az lenne, hogy szabályozná, mennyire targetálhatják a választókat a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések. Ezzel kapcsolatban két hét múlva egy másik, a nagy amerikai techcégeket célzó uniós digitális szolgáltatásokat szabályozó rendelettervezetet mutat majd be az Európai Bizottság.

Ami a másik tervből különösen érdekes, hogy a bizottság létrehoz egy média-tulajdonviszonyokat monitorozó szervezetet, amellyel ellenőrizni fogják a média tulajdonosainak átláthatóságát és azt, hogy fair mértékben oszlanak-e el a médián belül az állami hirdetések.

Létrehoznak egy olyan eszközt is, amivel segítik a médiacégeket abban, hogy uniós pénzhez juthassanak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.