Nagyvilág

Lettországban betiltottak kilenc orosz nyelvű tévécsatornát

Kilenc orosz televíziós csatorna betiltását jelentette be pénteken a lett médiahatóság, miután az Európai Unió szankciókat rendelt el az egyik tulajdonosuk, egy Kremlhez közel álló bankár ellen.

Az Európai Unió 2014-ben vette fel Krím orosz bekebelezése miatti szankciós listájára Jurij Kovalcsuk milliárdost.

A kilenc csatornát azért tiltották be Lettországban, mert az egyik tulajdonosuk (.), Jurij Kovalcsuk szerepel az Ukrajna szuverenitását, területi épségét és függetlenségét megsértő személyek elleni uniós szankciós listán

– közölte Ivan Abolins, a Lett Nemzeti Elektronikus Médiatanács (NEPLP) alelnöke. A tiltás addig lesz érvényben, amíg Kovalcsuk szerepel a szankciós listán.

Januárban a NEPLP három hónapra betiltotta a Rosszija RTR orosz televízió adását, amelyet azzal vádolt, hogy gyűlöletet szít és dezinformációkat terjeszt Ukrajna kapcsán. Előzőleg 2016-ban már betiltották egyszer a televízió sugárzását. A mostani betiltás filmeket és szórakoztató műsorokat sugárzó orosz nyelvű csatornákra vonatkozik, amelyek igen népszerűek az 1,9 milliós lakosság egynegyedét kitevő oroszajkú kisebbség körében.

Ajánlott videó mutasd mind

Újabb havazás érkezik

Megszűnik a köd és jelentős mennyiségű csapadék érkezik térségünkbe, több helyen eshet hó, havas eső.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.