Nagyvilág
(FILES) In this file picture obtained by AFP from Iranian news agency Tasnim on June 13, 2019 reportedly shows an Iranian navy boat trying to control fire from Norwegian owned Front Altair tanker said to have been attacked in the waters of the Gulf of Oman. - President Donald Trump downplayed recent attacks on oil tankers in the Gulf of Oman that Washington blames on Iran and noted that the United States is less dependent on energy supplies from the region."So far, it’s been very minor," Trump told Time magazine in an interview released June 17, 2019. However, Trump said he accepts the US intelligence assessment that Iran is behind the explosions that damaged the hulls of Norwegian and Japanese tankers."I don’t think too many people don’t believe it," he said. (Photo by - / TASNIM NEWS / AFP)

Az irániak állítólag hazavágták a CIA netes kémhálózatát

Egy magas beosztású iráni biztonsági tisztségviselő közlése szerint Irán leleplezte és felszámolta az amerikai Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) egy új internetes kémhálózatát – jelentette az IRNA iráni állami hírügynökség kedden.

Ali Samkáni, az iráni legfelsőbb nemzetbiztonsági tanács vezetője elmondta:

az iráni hírszerző ügynökségek a CIA egyik legkifinomultabb internetes kémhálózatát tették tönkre.

Az értesüléseket oroszországi látogatása küszöbén jelentette be újságírók előtt Samkáni, aki egy magas szintű biztonsági tanácskozásra érkezett Oroszországba. A tisztségviselő hozzátette, hogy hamarosan közzétesznek bizonyos dokumentumokat a CIA kémkedésével foglalkozó iráni hírszerzési műveletekről. Samkáni hozzátette: e hálózat azonosításával a CIA a célországokban lévő működési kapacitásának fontos részét sikerült teljesen szétrombolni.

Az iráni legfelsőbb nemzetbiztonsági tanács vezetőjének bejelentése nem sokkal azután történt, hogy John Bolton amerikai nemzetbiztonsági tanácsadó elismerte, hogy Washington kiberműveleteket hajt végre más országok, köztük Oroszország ellen.

A más országok elleni kibertámadások az Egyesült Államok által illegálisan gyakorolt katonai műveletek közé tartoznak, mivel végrehajtásuk ellentmond a törvényi szabályozásoknak, a hivatalos biztonsági irányelveknek és előírásoknak – mondta Samkáni, hozzátéve, hogy Washingtont felelősségre kell vonni tetteiért a nemzetközi intézményeknél.

Az USA egyelőre nem reagált.

A két ország élesedő konfliktusáról hosszú cikkben írtunk éppen ma.

Iranian troops take part in the "National Persian Gulf day"  in the Strait of Hormuz, on April 30, 2019. - The date coincides with the anniversary of a successful military campaign by Shah Abbas the Great of Persia in the 17th century, which drove the Portuguese navy out of the Hormuz Island, after which is named the waterway which separates the Gulf from the Sea of Oman. (Photo by ATTA KENARE / AFP)
Ha elszabadul a pokol Amerika és Irán között, azt lehetetlen lesz megállítani
Ha sikerül bizonyítani, hogy Irán támadott tapadóaknákkal két tartályhajóra az Ománi-öbölben, akkor véres megtorlásra számíthat. Konfliktus esetén azonban elszabadulhatnak az olajárak.

Kiemelt kép: TASNIM NEWS / AFP

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 2018. szeptember 22.
Résztvevő pihen a katasztrófavédelem országos lépcsőfutó bajnokságán a Semmelweis Egyetem Nagyvárad téri épületének lépcsőházában 2018. szeptember 22-én. A rajthoz álló tűzoltóknak teljes felszerelésben kellett teljesíteni a huszonkét emeletes versenytávot.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Tűzoltók: Szopat minket a kormány

Egyre kevésbé alkalmas feladatára a magyar tűzoltóság: dagad a vízfej, a kedvezményeiket veszítő vonulósok éhbérért dolgoznak, felszerelésük korszerűtlen, s még a nevüket is elvették tőlük.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Police officers tear the shirt of a protester during a clash inside a shopping arcade in Sha Tin of Hong Kong after a rally against a controversial extradition law proposal in Sha Tin district of Hong Kong on July 14, 2019. - Riot police and protesters fought running battles in a Hong Kong shopping mall on July 14 night as unrest caused by a widely loathed plan to allow extraditions to mainland China showed no sign of abating. (Photo by Philip FONG / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.