Egyre többen nyilvánítják ki azon a véleményüket, hogy a Notre-Dame újjáépítésére felajánlott rengeteg pénzt sokkal fontosabb dolgokra kellene fordítani.
Szerdán Pamela Anderson fakadt ki, aki azért vett részt egy marseille-i jótékonysági gálán, hogy a rászoruló gyereknek segítsen pénzt gyűjteni, ám az aukción meglepetésére a Notre-Dame újjáépítésére is lehetett licitálni, és sebtében össze is gyűlt rá 100 ezer euró.
Bizonyára a nélkülöző marseille-i gyerekeknek fontosabb lett volna a 100 ezer euró, mint egy templomnak, amelyet már így is milliárdokkal támogattak a milliárdosok
– írta a Twitteren a színésznő, hozzátéve, reméli, hogy az adományozók átgondolják, és inkább oda juttatják majd ezt a pénz, ahol valóban szükség van rá.
Nem Pamela Anderson az egyetlen, akiből hasonló érzéseket váltott ki a Notre-Dame leégése óta beindult elsöprő adakozási hullám.
Az alacsony jövedelmű dolgozók jogaiért küzdő sárga mellényes mozgalom és a szakszervezetek közül is többen bírálták, hogy a leégett templom helyreállítására rendkívüli gyorsasággal hatalmas összeget adtak össze a milliárdosok és a vállalatok. Sokan álságosnak tartják a hirtelen felbuzgó jótékonyságot, mondván, nagytőkések csak egy jó reklámlehetőséget látnak az adományozásban, ráadásul 60 százalékát leírhatják az adójukból, miközben a társadalom valós problémáival szemben érzéketlenek maradnak.
„Nem kérdőjelezem meg a jó szándékot, de a nagyvállalatoknak kétszer is át kellene gondolniuk, hova adják a pénzüket” – nyilatkozta Markus Renner marketingszakértő, aki szerint túl nagy összeg jött össze túl hamar a Notre-Dame felújítására. Ő mindig azt a tanácsolja a cégeknek, hogy az adományaik legyenek összhangban azzal, hogy mennyi pénzre van valójában szükség egy ügyben, ne reagáljanak hirtelen felindulásból túl egy-egy eseményt.
Ez egy épület, senki sem halt meg
– tette hozzá.
A Notre-Dame leégése óta eltelt tíz napban minimum 750 millió euró (233 milliárd forint) adomány érkezett a templom újjáépítésére.
A jelenségről korábban itt írtunk bővebben:
Kép: AFP