Nagyvilág
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu delivers a speech during a gathering by Likud party members and activists at the Tel Aviv Convention Center on August 9, 2017 in a mass show of support for the PM who is facing a string of corruption investigations. / AFP PHOTO / Jack GUEZ

Izraelben nem lesznek lejárató üzenetek a választási kampányban

Két izraeli hirdetési óriáscég közölte, hogy nem tesz közzé lejárató tartalmú üzeneteket az április 9-én esedékes parlamenti választások előtt – adta hírül szerdán a The Times of Israel című angol nyelvű honlap.

A hirdetési piac két különösen fontos szereplője, a Taboola és az Outbrain vállalat vezetői azután jelentették be elhatározásukat, hogy kiderült, a kormányzó jobboldali Likud párt áll egy névtelenül megjelentetett, Beni Ganz volt vezérkari főnök, az Izrael Ereje (Hoszen Liszrael) nevű új párt vezetője ellen irányuló kampány mögött, amely Ganz vezetői képességeit igyekezett kétségbe vonni.

Az Outbrain hangsúlyozta, hogy szabályzatuk általában is tiltja a negatív reklámot, amelynek célja egy márka, személy vagy párt beszennyezése, de a választási időszak érzékenysége miatt a cég ismét értesítette erről ügyfeleit.

Elkötelezettek vagyunk annak biztosításában, hogy a választások szabadok és tisztességesek legyenek. Biztosítani szeretnénk, hogy felhasználóink azonosíthassák a politikai kampányokat, és korlátozzuk a pártok vagy a pártok képviselőinek lehetőségét az ellenfeleikkel szembeni negatív kampányra

– közölte Adam Singolda, a Taboola nevű cég alapító igazgatója a The Times of Israellel.

A Globes című gazdasági lap szerint arról is tájékoztatták a politikai hirdetőket és a pártok médiatanácsadóit, hogy ez a két platform ezentúl nem teszi lehetővé negatív elemek közlését, és csakis pozitív üzeneteket hajlandóak közvetíteni a jelöltekről.

A Taboola és az Outbrain vállalkozásokat izraeliek alapították, de az Egyesült Államokban bejegyzett székhellyel. A Facebookon felbukkanó, személyre szóló hirdetésekért is felelősek, valamint az olyan online-cikkek elhelyezéséért, amelyek mások által szerkesztett hírportálokon jelennek meg, annak feltüntetése nélkül, hogy ki fizet az adott termék reklámozásáért.

Az ügy előzménye, hogy február közepén a Maariv című újság honlapján egy név nélkül megjelentetett újságcikk Beni Ganzot, Benjámin Netanjahu legjelentősebb kihívóját a vezetői képességek hiányával vádolta meg, egy általa irányított, decemberben felszámolt üzleti vállalkozás kudarcára hivatkozva. A szóban forgó cég vezetői szerint viszont a sikertelenséget nem a volt vezérkari főnök vezetői képességeinek hiánya, hanem az okozta, hogy Viktor Vekselberg, a cég orosz zsidó alapítója az amerikai kormányzat tiltó szankciói miatt beszüntette a vállalkozás finanszírozását.

A Maariv cikke később különböző címekkel számos más weboldalon is felbukkant, ezúttal a Taboola és az Outbrain fizetett tartalmának formájában. A név nélküli kampányt a Globes című gazdasági lap szerint egy, a Likud párt által alkalmazott hirdetési ügynökség fizette. (MTI)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Csunderlik P�rrel �Hatos P�al, t�n�ekkel besz�ett�
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.