Nagyvilág

Az álhírektől féltik a médiát az európai újságírók

Az álhírek a legveszélyesebbek a médiára az európai újságírók szerint – derült ki abból a felmérésből, amelyet 52 ország, köztük Magyarország újságíróinak részvételével készített a Sweet Sport PR.

Globálisan nézve azonban a fake news-zal szembeni félelem csak a harmadik helyre szorul, ezen a listán a csökkenő reklámbevételeket tették az első helyre az újságírók, megelőzve a szerkesztőségi létszám lecsökkentését, vagyis azt, hogy egy újságírónak kell elvégeznie tíz másik munkáját.

A felmérésben részt vevő újságírókat megkérték arra is, hogy egy szóval jellemezzék az országuk sajtóját. Világviszonylatban 69,2 százalékban valamilyen negatív szó jutott eszükbe, Európát tekintve azonban (kivéve az északi országokat) ez az arány még rosszabb: 74,2 százalék.

A negatív szavak közül a legtöbben a sajtót úgy jellemezték, hogy kihívásokkal küzd, de sokan mondták azt is, hogy elfogult, míg a pozitív szavak közül a legtöbben az igazságot használták.

Kiemelt képünk illusztráció, 24.hu/Csanádi Márton

Ajánlott videó

Olvasói sztorik