Nagyvilág

A Facebook felbérelt egy PR-céget, ami Soros Györgyhöz kötötte az oldalt kritizálókat

A New York Times azt írja, a Facebook felvett egy PR-céget, amelyik azzal próbálta lejáratni a közösségi oldalt kritizálókat, hogy Soros Györgyhöz kötötte őket.

A Facebook ellen az utóbbi időben egyre több komoly kritika fogalmazódott meg, miután egymás után többször derült ki, hogy alig figyelnek a felhasználók személyes adataira. Az oldal menedzserei ezeket a kritikákat szerették volna menedzselni, de ezzel párhuzamosan vissza is akartak vágni a kritikusoknak.

A Facebook az utóbbi időben egyre többet alkalmazta a Definers Public Affairs nevű PR-céget Washington D.C.-ből. A céget republikánus elemzők alapították, és az úgynevezett opposition researchre specializálódtak.

A Definers egyik taktikája az volt, hogy más techcégekről kritikus cikkek tucatjait jelentették meg, hogy eltereljék a figyelmet a Facebookról. A cikkek a NTKNetwork.com nevű oldalon jelentek meg, ami úgy néz ki, mint egy híroldal, de a PR-cég csinálja. Szerencsére a Breitbart így is rendszeresen szemlézi őket.

A másik taktika az volt, hogy arra utaltak, Soros György áll a Facebook elleni kritikák mögött, Soros pedig egy átfogó Facebook-ellenes hadjáratot szervez.

Ezért az őket felhívó újságíróknak folyamatosan Sorosra utalgattak, és arra bíztatták őket, hogy nézzék meg, milyen pénzügyi kapcsolatok vannak Soros és a kritikusok között.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik