Nagyvilág
Genova, 2018. augusztus 19.
Az A10-es autópálya leszakadt Morandi hídja Genovában 2018. augusztus 19-én. Az öt nappal korábban bekövetkezett balesetben legkevesebb 42 ember életét vesztette. (MTI/EPA/Luca Zennaro)

Kiderült, mi okozhatta a genovai híd összeomlását

24.hu
24.hu

2018. 08. 20. 10:22

A genovai autópályahíd először meghajlott, és ezt követően omlott össze – közölte a sajtóval Roberto Ferrazza a katasztrófa okait vizsgáló olasz minisztériumi bizottság elnöke a vizsgálat első eredményeiről adott nyilatkozatában. Hozzátette, hogy a szerkezet leszakadásához vélhetően több tényező együttes hatása vezetett.

Ferrazza, Liguria tartomány közmunkaügyi tanácsosa vezeti az olasz infrastrukturális és közlekedési tárca által felállított vizsgálóbizottságot, amelynek tagjai vasárnap végezték az első helyszínelést a genovai híd roncsainál.

A jelenlegi adatok arra utalnak, hogy a Morandi híd összeomlását vagy egy feszítőkábel elszakadása okozhatta, vagy a szerkezet egyik betontalpának meglazulása, esetleg elmozdulása. Olasz sajtóinformációk szerint a hídközeli biztonsági kamerák is a híd tartókábeleinek elszakadását rögzítették.Ferrazza véleménye szerint a híd először elfordult, meghajlott és utána omlott le. Elmondta, ezt bizonyítja, hogy a híd vasbeton elemei zuhanás közben 180 fokos szögben megfordulva értek földet. Azt mondta, hogy a híd kilencedik pillére feletti ferdekábel szakadhatott el, ami a hídtest, majd ugyanennek a pillérnek is az omlását okozta.

Ha viszont a híd betontalapzatától indult az omlás, akkor ez először szintén a kábelt szakította el, majd a pillért dönthette le. A szakértő szerint az esetleges szakadást az 51 éves híd elavultsága, az időjárás okozta szennyeződés – például a tenger közelsége miatti sólerakódás –, valamint az utóbbi években megnövekedett járműforgalom is okozhatta.

Nemzeti gyász - eltemették a genovai áldozatokat
A városban megállt az élet, a kikötőben a hajókürtök megszólaltatásával búcsúztak a halottaktól.

A Morandi hídon évente több mint 25 millió gépjármű haladt át – a harminc évvel ezelőtti forgalom négyszerese.

A vizsgálóbizottság vezetője kijelentette, hogy a híd veszélyességére korábban semmi nem utalt.

A hidat használó autósok szerint ez nem felel meg a valóságnak: beszámolóik szerint köztudott volt, hogy a híd recseg és mozog, az autósok akárhányszor átkeltek a hídon, alig várták, hogy a végére érjenek.

Drámai felvétel készült a genovai hídomlás utáni mentésről
A katasztrófamentők továbbra is keresik az esetleges túlélőket.

(MTI, kiemelt kép: MTI/EPA/Luca Zennaro)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

AACHEN, GERMANY - JANUARY 22: German Chancellor Angela Merkel and French President Emmanuel Macron sign the Aachen Treaty on January 22, 2019 in Aachen, Germany. The treaty is meant to deepen cooperation between the countries as a means to also strengthen the European Union. It comes 56 years to the day after then German Chancellor Konrad Adenauer und French President Charles de Gaulle signed the Elysee Treaty, or Joint Declaration of Franco-German Friendship. (Photo by Sascha Schuermann/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.