Nagyvilág
Dublin, 2018. július 19.
2018. július 12-én a dublini repülõtéren készített kép a Ryanair ír diszkont légitársaság egyik leszálló repülõgépérõl. A Reuters értesülései szerint július 25-én és 26-án több mint 600 járatát törli az ír fapados légitársaság, mert alkalmazottai egy jelentõs része sztrájkot kezdeményezett a silány munkakörülmények és a cég kicsinyessége miatt.  A hírügynökség szerint elsõsorban belga, portugál és spanyol légiutas-kísérõk tervezik a sztrájkot, ami miatt a Ryanair elõvigyázatosságból járatai 12 százalékát törölte a menetrendbõl. A lépés mintegy 50 ezer utast érint. (MTI/EPA)

Azonnali kormányzati vizsgálat a Ryanair poggyászbotránya miatt

Horváth Csaba László
Horváth Csaba László

újságíró. 2018. 07. 24. 12:02

Korábban a témában:

Budapest Főváros Kormányhivatala közleményben jelentette be, hogy a Ryanair poggyászbotránya miatt György István, Budapest kormánymegbízottja azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett a fogyasztóvédelmi főosztály bevonásával – írta az Index.

Mint írták:

A légitársasággal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya hétfőn vizsgálatot rendelt el és eljárást indított az ügyben, amelyekről a hivatal a vizsgálat lezárását követően ad majd bővebb tájékoztatást.

Ismeretes, két hete vasárnap a Ryanair Budapest–Las Palmas járatával a csomagok jelentős része nem érkezett meg, emiatt több tucat utas csomagok nélkül maradt a Kanári-szigeteken. Múlt vasárnap pedig megismétlődött a botrány, a légitársaság már Budapesten közölte az utasokkal, hogy a csomagokat nem viszi el a gép, mert túlsúlyos.

Választás elé állították az utasokat: vagy maradnak a gépen, és később kapják meg a csomagjaikat kint, vagy ha ez így nem jó, akkor szálljanak le.

A Hvg.hu arról írt, hogy Kubatov Gábor Fradi-elnök és Fidesz-képviselő is rajta volt a múlt vasárnapi gépen, és el is utazott a Kanári-szigetekre. Az Index a kabinetfőnökétől megkérdezte, hogy lehet-e összefüggés a kormányzati vizsgálat és aközött, hogy Kubatov is a gépen volt, de egyelőre még nem kaptak választ.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ugyanakkor már jelezte, hogy álláspontjuk szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait. Mint közölték, a  poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után.

Kiemelt kép: MTI/EPA

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Fülöp Dániel Mátyás / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.