Nagyvilág
An aerial view taken on March 25, 2018 with a drone shows a fire of the shopping centre in Kemerovo.
A total of 64 people, many of them children, perished in a fire that ravaged a busy shopping mall in an industrial city in Siberia, officials said on March 26, 2018 as rescuers searched through piles of charred rubble to recover bodies. Russian television showed images of thick black smoke pouring out of the roof of the Winter Cherry shopping centre in the city of Kemerovo, which also houses a sauna, a bowling alley and a multiplex cinema and was packed with people on Sunday afternoon.


 / AFP PHOTO / STR

Megszólalt Putyin a kemerovói tűzvészről

24.hu
24.hu

2018. 03. 27. 07:43

Bűnös hanyagság és gondatlanság miatt égett le a kemerovói üzletközpont – jelentette ki Vlagyimir Putyin orosz elnök a dél-szibériai városban a katasztrófa okairól és következményeiről kedden megtartott tanácskozáson.

Nem harci cselekmények történnek itt nálunk, és nem is váratlan metánkitörés egy bányában. Ide az emberek, a gyerekek kikapcsolódni jöttek. A demográfiai helyzettel foglalkozunk, és közben ennyi embert veszítünk el, de miért? Bűnös hanyagság és gondatlanság miatt

– jelentette ki az orosz vezető.

Az egyperces néma tiszteletadással megkezdett tanácskozáson Putyin ismételten együttérzését fejezte ki az áldozatok hozzátartozóinak. A megbeszélést megelőzően az elnök virágot helyezett el a tragédia helyszínén, ahol kedd reggel több száz kemerovói lakos is lerótta kegyeletét. A városban kedden háromnapos gyász kezdődött, a régióban félárbócra eresztették az állami zászlókat, a szórakoztató rendezvényeket törölték.

A vasárnapi tűzvésznek a kedd reggeli hivatalos összesítés szerint 64 halálos áldozata volt. A katasztrófa következtében több mint hatvanan megsérültek, közülük 15-en kórházi ápolásra szorultak. Eddig 25 holttestet – köztük 13 gyerekét – sikerült azonosítani. A mentési munka kedden is folytatódott az üzletközpont leégett részén.

Alekszandr Basztrikin, az orosz Nyomozó Bizottság főigazgatója a tanácskozáson elmondta: a körülmények vizsgálata során kiderült, hogy az üzletközpont tűzjelző berendezése március 19-e óta nem működött, és megjavítását elhanyagolták.

(MTI, kiemelt kép: AFP PHOTO / STR)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.