Nagyvilág

Azerbajdzsán sorosozással válaszolt a milliárddolláros kenőpénzről szóló hírekre

Ilham Aliyev azeri elnök sajtószolgálata szerdán közleményében tagadta az elnöknek, vagy családtagjainak köze lenne ahhoz a 2,9 milliárd dolláros (745 milliárd forintos) titkos pénzügyi alaphoz, amelyet többek között a diktatúra érdekiért tevékenykedő politikusok és újságírók korrumpálására használtak.

Az azeri hírügynökség szerint a nyugati sajtóban megjelent híradások teljesen megalapozatlanok, előítéletesek és provokatív jellegűek.

A közleményben azt állítják a „csaló és hazudozó” hírében álló „Soros György és a szolgái” állnak a kampány mögött.

Az OCCRP korrupcióellenes szervezet a héten tárta fel az azerbajdzsáni pénzmosási botrányt, miután egy dán lap, a Berlingske kiszivárgott banki dokumentumokhoz jutott hozzá. Mint kiderült, az azeri diktatúra politikai elitje egy brit céghálón keresztül tartott fenn egy 2,9 milliárd dolláros titkos pénzügyi alapot, amin keresztül fizettek ki befolyásos európai szereplőket, mostak pénzt, és vettek luxuscikkeket. A Guardian szerint 2012 és 2014 között több mint 16 ezer kifizetés történt ebből az alapból.

A kiszivárgott adatokból azt látni, hogy a pénz egy részét politikusokra és újságírókra költötte a diktatúra, és a cél az volt, hogy az azeri diktátor, az Orbán Viktorral is közismerten jó viszonyt ápoló Ilham Aliyev elleni kritikákat kioltsák, és hogy az olajdiktatúra pozitív képét keltsék a világban. Az is kiderült, hogy akkor érkeztek azeri dollármilliók egy budapesti számlára, amikor az ország kiadta a baltás gyilkost.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.