Nagyvilág

Nem hirdet többet a Lego a „gyűlölködő” Daily Mailben

A dán játékgyártó cég meghajolt az emberek követelése előtt.

Megszüntette kapcsolatát a Dail Mail brit bulvárlappal a Lego, és a dán cég nem fog többet hirdetni az újságban – jelentette be szombaton a Lego Group. A döntés azután született, hogy egy kampány indult Nagy-Britanniában annak elérése, hogy rávegyenek több céget arra, szüntessék be kapcsolataikat a „gyűlöletet, diszkriminációt és démonizációt” hirdető újságokkal – írta az Independent.

Ezek között a lapok között előkelő helyen áll a bevándorlásellenes cikkeiről ismert Daily Mail. Ami legutóbb azzal verte ki a biztosítékot, hogy „a nép ellenségeinek” nevezte a bírákat, akik arról döntöttek, a parlamentnek is jóvá kell hagynia a brexitet, azaz Nagy-Britannia kiválását az Euópai Unióból. Ezzel kapcsolatban a futótűzként kezdett el terjedni egy apuka levele a Legóhoz, amiben arra kérte a céget, ne reklámozzanak a lapban.

Az Independent cikke szerint a Lego az egyetlen nagy cég, ami meghozta ezt a döntést. A Coca-Cola csak annyit közölt, hogy „ felülvizsgálják” együttműködésüket az érintett lapokkal, míg a cuki karácsonyi reklámfilmjeikről ismert John Lewis elutasította a követelést, arra hivatkozva, hogy nem értékelik szerkesztői szempontokból az újságokat, ahol hirdetnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik