Nagyvilág

Nem diszkriminálhatnak tovább a Facebookon hirdetők

Több területen is megtiltják az „etnikai szűrő” alkalmazását.

A jövőben nem zárhatják ki etnikum alapján a felhasználókat a Facebookon ingatlant, állást vagy bankhitelt hirdető vállalkozások.

Azután döntött így a közösségi portál üzemeltetője, hogy a tényfeltáró újságírással foglalkozó ProPublica nonprofit szervezet arról írt: a hirdetőknek erre megvan a lehetőségük, noha ez több területen, például lakáskiadásnál illegális az Egyesült Államokban (és persze sok más országban is).

A Facebook felhasználóinak közvetlen lehetőségük nincs arra, hogy megadják, milyen etnikumhoz tartoznak, ugyanakkor más információkból, így például az általuk lájkolt oldalakból lehet következtetni az „etnikai kötődésre”. Ez nem azonos az etnikai hovatartozással.

A hirdetést feladók meghatározhatják, hogy milyen „etnikai kötődésű” felhasználók számára jelenjen meg reklámjuk, amire arra hivatkozva biztosítanak lehetőséget, hogy a felhasználókat számukra értékes információkkal lehessen elérni.

A Facebook most azt közölte, hogy a diszkrimináció tilalma alá nem eső kategóriákban továbbra is használhatják a hirdetők a szűrőt. (ProPublica)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik