Nagyvilág

Gucci: viszlát!

Balhé a nemzetközi hamisítás elleni szövetségben.

Kilépett a washingtoni székhelyű Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióból (IACC) a Gucci divatház, mert a szervezet – a Gucci szerint pont a hamis termékek eladásából profitáló – Alibaba internetes kereskedelmi portált felvette.

A Gucci neve szombaton már nem szerepelt az IACC-tagok között.

Az IACC áprilisban hagyta jóvá a kínai Alibaba óriáscég felvételét, röviddel azután pedig a Micheal Kors divatcég ki is lépett. Ez utóbbi az Alibabát „a legveszélyesebb és legkártékonyabb ellenfelünknek” nevezte.

A Gucci, és más Kering Group márkák, mint a Balenciaga, beperelték a New York-i szövetségi bíróságon a kínai e-kereskedelmi vállalatot, amelyet azzal vádolnak, hogy szándékosan ösztönzi a hamis termékek kereskedelmét, amelyből nem csekély nyereségre tesz szert.

Az Alibaba szerint az ügy „felesleges pereskedés”.

Az Alibaba a szervezeti tagságról azt közölte: a jövőben hatékonyabban tud együttdolgozni a márkacégekkel, hogy érvényesítse a szellemi tulajdonjogokat.  Az IACC-nek több mint 250 tagja van, köztük például az Apple, az Adidas, a Chanel, vagy éppen a 21st Century Fox.

Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik