Nagyvilág

Nem vicc, Putyin bocsánatot kért

Az elnök embere is hibázott, de a Kreml Putyin nevében is elnézést kért, amiért állította: egy német újság egy amerikai bank tulajdonában van, ezért közölte a Panama-papírokat.
Korábban a témában:

Minden oroszok elnöke is ember, ezt bizonyította most a derék Vlagyimir Vlagyimirovics Putyin államfő is, aki bocsánatot kért egy német laptól – írja a BBC. A történet lényege, hogy pár hete kijöttek a Panama-papírok, csomó vezetőről kiderült, hogy offshore-ügyletekben utazik, Putyin belső körének egyes tagjai is szorultak.

Putyin, ahogy a legtöbb autoriter vezető ilyenkor szokta, összeesküvés-elméletekkel támadt vissza a tényekre. Azt fejtegette, vajon kinek áll érdekében a sok infó megszellőztetése. Ennek során jutott arra az alá nem támasztható megállapításra, miszerint a dokumentumok jelentős részét leközlő Süddeutsche Zeitung az amerikai befektetési bank, a Goldman Sachs tulajdonában van. Csakhogy az orosz propaganda nagy részéhez hasonlóan ez nem igaz.

A Kremlben is látták, hogy ez már kínos csúsztatás, ezért kiadtak egy bocsánatkérő közleményt. Persze azért Putyinról is lemosták a felelősséget, Dmitrij Peszkov elnöki szóvivő magára vállalta azt, mondván nem ellenőrizte le alaposan az információkat, mielőtt az elnöknek továbbította volna őket.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.