Külföld
Haszana, 2015. november 2.
Az orosz rendkívüli helyzetek minisztériuma által közreadott felvétel a minisztérium szakembereirõl a lezuhant orosz utasszállító gép törzsének egy darabja mellett az egyiptomi Sínai-félszigeten fekvõ Haszana közelében 2015. november 2-én. A Kogalymavia (nemzetközi nevén Metrojet) orosz légitársaság Szentpétervárra tartó repülõgépe 217 utassal és hétfõnyi személyzettel a fedélzetén két nappal korábban zuhant le, a szerencsétlenséget senki sem élte túl. (MTI/AP/Orosz rendkívüli helyzetek minisztériuma)

Lezuhant orosz gép: Egyiptom szerint műszaki hiba miatt zuhant le a gép

24.hu
24.hu

hírgyáros. 2015. 11. 03. 11:19

Egy egyiptomi lap szerint a gép farokrészének meghibásodása okozta a szerencsétlenséget.

Műszaki hiba áll a légi katasztrófa mögött, amelynek során egy orosz utasszállító repülőgép 224 emberrel a fedélzetén lezuhant a Sínai-félsziget északi részén – írta keddi számában az al-Maszri al-Jóm egyiptomi napilap a feketedobozokat vizsgáló szakértői csoport egyik tagjára hivatkozva.

A meg nem nevezett forrás szerint a gép hátsó részében történt meghibásodás, amely egy repedést okozott a farokrész jobb falában. “A feketedoboz felfedi az Iszlám Állam hazugságát” című írás szerint mindez kizárja annak a lehetőségét, hogy a dzsihadista szervezet egyiptomi ága lőtte le a szerencsétlenül járt gépet.

A napilap által támogatott forgatókönyv harmonizál a helyi sajtóra általában jellemző állásponttal, amely az orosz gép gyakori meghibásodását kiemelve egyértelműen a műszaki zavar lehetősége felé tereli az egyiptomi diskurzust.

Megfigyelők ezzel kapcsolatban megjegyezték, hogy eddig mind az egyiptomi, mind az orosz fél a saját érdekeinek megfelelő nyilatkozatokat adott. Egyiptom azt reméli: az ország közbiztonságának stabilitását hangsúlyozva elérheti, hogy a gyengélkedő gazdaság számára létfontosságú idegenforgalom visszaálljon a forradalmi évek káosza előtti szintre. Eközben az Airbus 321-est üzemeltető Kogalymavia (nemzetközi nevén Metrojet) légitársaság vehemensen cáfolja a műszaki meghibásodással kapcsolatos spekulációkat.

Számeh Sukri egyiptomi külügyminiszter hétfőn élesen bírálta a német Lufthansa és a francia Air France-KLM döntését, miszerint egészen addig nem repülnek az érintett terület felett, amíg nem tisztázódtak a baleset körülményei. Sukri – az időközben számos Perzsa-öböl menti légitársaság által is követett – lépést “felelőtlennek” minősítette egy televíziós interjúban, mivel, mint mondta, ez alátámasztja azokat a feltevéseket, amelyek szerint a technikai hibákon túl egyéb okok is a tragédia mögött állhatnak.

Az al-Maszri al-Jóm keddi cikkében az Egypt Air forrására hivatkozva továbbá azt is írta, hogy a gép karbantartásáról szóló szerződés az egyiptomi és az orosz légitársaságok között már három hónapja lejárt. “Nem történt műszaki vizsgálat, mielőtt a gép felszállt a Sarm-es-Sejk-i repülőtérről, (annak ellenére, hogy) a repülőt korábban is érték meghibásodások” – idézi az újság név nélküli forrását.

Az említett lap már hétfőn jelezte, hogy a tizennyolc éve üzemben lévő légi jármű 2001-ben már szenvedett balesetet. Az akkor éppen Bejrútból érkező gép hátsó része landoláskor a kairói repülőtér betonpályájához csapódott. Az orosz légitársaság tisztségviselői ugyanakkor hangsúlyozták, hogy az akkor keletkezett károkat rendbe hozták.

Korábban írtunk arról is, hogy az NBC szerint egy műhold villanó hőnyalábot látott a közelben, illetve arról is, hogy a feketedoboz adatai szerint a pilótafülkében szokatlan hangokat hallottak a pilóták.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.