Nagyvilág

Sokkolóan ostoba akciók a világ leggyűlöletesebb állatvédőitől

Amikor már annyira kontraproduktívak, hogy szőrmébe burkolózva akarunk delfinhúst zabálni két pofára.

A PETA állatvédő szervezet céljai kétségtelenül nemesek tudnak lenni, de a harcias vegetáriánusoknak az elmúlt évtizedekben sikerült elérniük, hogy a leginkább utált és lenézett állatvédelmi csoporttá tegyék saját magukat. Köszönhetően mindezt a legjobb esetben is csak simán ostoba, a legrosszabb esetben pedig kifejezetten gusztustalanul sértő kampányainak, amik már annyira visszatetszőek, hogy azzal inkább csak ártanak saját ügyüknek.

A szervezet – ami a saját menhelyén úgy egyébként az oda bekerülő macskák és kutyák kilencven százalékát megöli, mert az állatvédelem – annyira kétségbeesetten igyekszik mindent megtenni azért, hogy bekerüljön a sajtóba, hogy sokkolóbbnál sokkolóbb akciókat szerveznek, csak azért, mert tudják, így foglalkozni fognak velük. Elfelejtve, hogy a róluk szóló hírek nagy része így a „nézd már mekkora hülyeséget csináltak/mondtak ezek már megint” kategóriába esnek. És mi az, amivel tutira biztosan fel lehet kelteni a figyelmet? (Nem véletlen, hogy mi is ezzel kezdjük az összeállítást, kérjük olvasson tovább!)

Meztelen nők!

Mi más is lenne, mint a pucér nők. A PETA régi tradíciója, hogy meztelen női testekkel próbálják eladni üzenetüket, hiszen, ha valamint bebizonyított a reklámipar az az, hogy a szexszel mindent el lehet adni. Azzal, hogy a nőket szó szerint húsként ábrázoló hirdetéseikre ezzel igen könnyen rá lehet húzni a szexista jelzőt, látszólag nem nagyon törődnek. Érdekes módon valamiért meztelen férfiakat nem igazán szoktak használni. Vajon miért lehet ez?

 
Ápolónő egy szexfilmből?

Maradunk a szexvonalon, de ez már tényleg az akaratlanul ostoba PETA-reklámok körébe tartozó darab lesz.

A vegetarianizmus erőszakhoz vezet

Minden bizonnyal valamiféle humornak szánták az alábbi reklámfilmet, amiben azzal próbálják eltántorítani a húsevéstől a férfiakat, hogy kijelentik: a vegetáriánusok sokkal jobban teljesítenek az ágyban. A gond csak az, hogy mindezt egy látszólag fizikailag bántalmazott nő képével mutatták be, aki úgy néz ki, mintha barátja szexuálisan kihasználta volna. Igencsak necces, hogy finoman fogalmazzunk. A PETA szerint azonban a film „pajkos” volt. Döntsék el Önök:

 

De vajon a szexen kívül mivel lehet még garantálni, hogy a sajtó felfigyeljen valamire? Említsük meg a holokausztot!

A húsevők nácik! (A zsidók állatok!)

A PETA-nak sok meggondolatlan kampánya volt, de egy igazán kiemelkedik a mezőnyből. Az, amikor a zsidók szisztematikus lemészárlásához hasonlították a húsipar tevékenységét. A nem igazán végiggondolt reklámhadjáratban több plakátot is készítettek, amiben a nácikhoz hasonlították a állattenyésztőket (és egyben az összes húsevőt is). Az biztosan nem jutott eszükbe, hogy ezzel sikerült a holokauszt áldozatait állatokhoz hasonlítani. A túlélők és rokonaik érthetően sértőnek találták a dolgot. Egy német bíróság be is tiltotta, mert banálissá és triviálissá teszi az áldozatok sorsát.

 
“Gyerekgyilkosok”

De nem ez volt az egyetlen eset, hogy milliók szenvedését használták fel egy kis publicitásra. Megtették ezt az amerikai rabszolgasággal is.

Az állattartás pont olyan, mint a rabszolgaság

A rabszolgasorsban tartott amerikai feketék sorsának felhasználásával gyakorlatilag ugyanazt a hibát követték el, mint a holokausztos kampányban, a különbség csak az, hogy ezt nem egyszer tették meg. Csak volt, amikor sokkolóbbra sikerültek a plakátok. Mint például az, amikor meglincselt fekete rabszolgák akasztásáról készült képeket használtak fel üzenetük továbbítására. Ami ugye különösen sértő, ha hozzátesszük, a fekete rabszolgákat abban az időben nem vették emberszámba. Most pedig a PETA sem. 

 
Rasszista lincselés és állatok lemészárlása – pont ugyanolyan

De nem csak embertömegek régen történt szenvedéseit használta fel saját céljaira a nevében az „etikus” szót használó PETA.

Empátia? Milyen empátia?

A PETA igencsak sok alkalommal bizonyította, hogy teljesen érzéketlen az emberek személyes tragédiáira. Talán a legkirívóbb eset az volt, amikor egy Kanadában történt brutális gyilkosság áldozatát használták fel az állatok lemészárlása elleni kampányukhoz. Alig pár nappal azután, hogy egy 22 éves fiatalt egy buszon agyonszúrt és lefejezett egy utas, aki evett is áldozata testéből, az állatvédők egy hirdetést akartak közzétenni egy helyi lapban, amiben egyenlőséget tettek a gyilkosság és a haszonállatok leölése között. Az áldozat rokonai biztosan megértően fogadták, hogy tragédiájukat reklámcélokra használta fel egy szervezet.

 

Csakúgy, mint 17 embert megölő kannibál sorozatgyilkos, Jeffrey Dahmer áldozatainak családtagjai is biztosan megértőek voltak a PETA céljaival, amikor a szervezet alig pár héttel az ohiói gyilkos elfogása után szintén újsághirdetésben akarta összehasonlítania a férfi tetteit a húsipar tevékenységével. És ezt tavaly még fokozni is tudták, amikor egy vega étterem nyitását tervezték Dahmer gyermekkori házában. „Egyél az Életért” néven.

Szintén nagy szimpátiára számíthatott a szervezet, amikor egy cápatámadás túlélőjén gúnyolódó hirdetés közzétételét tervezték. A „Megtorlás Pokol – Legyél Vega” felirattal ellátott plakátot azután alkották meg, hogy egy 21 éves szigonyhalászt cápa támadt meg a Mexikói-öbölben, és 800 öltéssel kellett összevarrni. Hogy miért gondolták, hogy a cápatámadásban majdnem meghalt halász (aki ügye halakat gyilkol) esetén kacagó reklámmal sikerül az ügyük mellé állítani a közvéleményt, rajtuk kívül valószínűleg senki sem érti. Az biztos, hogy a fiatalember anyját nem nyerték meg. 

 

És ha azt gondolnák, ezt még nem lehet fokozni….

Amikor szimplán csak ostobák

Így a végére még meg kell említeni azokat az eseteket, amikor már csak szánalmasan idióta ötletekkel sikerül áttörniük a médiagátakat. Olyan követelésekkel, amik pont azért kerülnek be a sajtóba, mert szánalmasan idióták. Mint az, amikor a Pet Shop Boys (Állatboltos Fiúk) brit zenekar tagjait arra kérték, hogy változtassák meg a nevüket. Mert a PETA szerint sokkal jobban hangzana a Rescue Shelter Boys, azaz Állatmenhelyi Fiúk. Vagy, amikor a New York állambeli Hamburg városának vezetését arra bíztatták, hogy nevezzék át a települést Veggieburgra, Fishkill (nagyjából Halölés) városát pedig Fishsave-re (Halmentés). Egy több ezer csirkét szállító kanadai teherautó balesetének helyszínére pedig emlékművet akartak állítani, hogy emlékeztessék az embereket: ilyen tragédia nem következne be, ha vegetáriánusok lennének.

Ja, és azt meg sem említettük, amikor az eszkimókat sikerült „vérszomjas neandervölgyi” embereknek bélyegezniük.

Köszönjük, PETA. Csak így tovább! 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik