Nagyvilág
putyin tévében (Array)

Betiltottak Moldovában egy orosz hírtévét

A kelet-európai országban az orosz propaganda túlsúlyba kerülésétől tartanak.

Betiltották Moldovában a Rosszija-24 orosz hírtelevízió műsorainak sugárzását – tudósít az MTI. A médiafelügyelet szerint a csatorna megsértette a moldovai médiatörvényt, az Emberi Jogok Európai Egyezményét, a választási kampányra vonatkozó szabályokat és a moldovai alkotmányt. Egyebek mellett a Krím-félsziget visszacsatolásáról szóló dokumentumfilmet kifogásolták.

A moldovai parlamentben jelenleg vita folyik a médiatörvény módosításáról, melynek célja, hogy megvédjék az országot a külföldi propagandától. A kormánypárti képviselők nem is rejtik véka alá, hogy a korlátozások célja az oroszpárti elfogultság ellensúlyozása.

A tervezet értelmében a moldovai csatornák a hír- és elemző műsorok 80 százalékát az ország hivatalos nyelvén, románul lennének kötelesek sugározni, emellett olyan műsorokat lehetne továbbítani az országban, melyek olyan országból származnak, melyek ratifikálták a határon átnyúló televíziós sugárzás európai egyezményét.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

"Depiction of woman with the effects of chemotherapy for cancer, eyes closed, relaxing in the grass."
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.