Nagyvilág

A tavaly lezuhant gép pont ugyanilyen volt

Airbus A350 XWB (airbus, A350 XWB, )
Airbus A350 XWB (airbus, A350 XWB, )

Az Airbus A320 a világ második legtöbbet használt utasszállító gépe. Kifejezetten biztonságos, de balesetek itt is előfordulnak. Legutoljára három hónapja zuhant le egy.

A Germanwigs most lezuhant járata egy Airbus A320 volt. Ez a világ második legtöbbet használt utasszállító gépe. A Germanwings flottájában szinte csak az A320-gépcsaládból vannak gépek. A legtöbb A319-es, de rengeteg A 320-as is van. Összesen több mint hatezer gépet gyártottak eddig le az A320-as családból. És még közel sincs ahhoz, hogy kivonják a forgalomból. Még 5000 darabot rendeltek elő. Jelenleg is ez a világ legkapósabb repülőgépe.

Pedig balesete sok volt már, már csak azért is, mert rengeteg ilyen gép repül. Legutoljára tavaly december 28-án zuhant le egy. Ez volt az Airasia gépe, ami belecsapódott a Jáva-tengerbe. Csak az A320-asból ez a 17-edik gép, ami balesetet szenved.

De nem mind volt halálos baleset. 2009-ben például egy ugyanilyen géppel szálltak le a Hudson folyón, New Yorkban. A leghalálosabb baleset 2007-ben volt, amikor Sao Pauloban szálltak le egy A320-assal. A pilóta véletlenül nem leállította, hanem felgyorsította a hajtóműveket. Összesen 199 ember halt meg. A brazil baleset és az AirAsia-gép lezuhanása között ilyen jellegű baleset ezzel a géppel nem történt.

2014 egyébként egy kifejezetten biztonságos év volt a légiutazás szempontjából. A repülőbalesetben meghaltak száma évről évre folyamatosan csökken. Sőt, a tavalyi évben volt eddig a legkevesebb reülőbaleset. A probléma csak az, hogy hiába volt kevés baleset, mind kifejezetten halálos volt. 2005 óta 2014 volt a leghalálosabb év a repülésben.

A legutolsó repülőbaleset Franciaországban a Concorde szuperszonikus repülőgépé volt. 2000-ben, közvetlenül a felszállás után belecsapódott egy hotelbe. 109-en haltak meg. A Concorde gépei azóta nem repülnek, pedig ez volt az egyetlen halálos baleset a gép 27 éves történetében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik