Nagyvilág

Luxus lesz az újság

Washington Post (Washington Post)
Washington Post (Washington Post)

A nyomtatott sajtó "luxustermékké" fog válni - jósolta a The Washington Post új tulajdonosa.

Az amerikai lapot nemrég megvásárló Jeff Bezos azt mondta, nem tudja pontosan, mikor, talán évtizedek múlva „a ténylegesen papírformátumban megjelenő nyomtatott sajtó luxustermékké válik”. Az Amazon webáruház amerikai alapítója az NBC televízióban arra válaszolta ezt, hogy a The Washington Post megmarad-e papíralapú.

“Ez nagyjából ahhoz hasonlítható, hogy az emberek régen mindenhova lóháton mentek. Ma is van lovuk, de ma már nem ezzel  járnak be nap mint nap az irodába” – tette hozzá Bezos, aki a Forbes magazin által évente elkészített lista szerint az Egyesült Államok 12. leggazdagabb embere.

Az Amazon-alapító a közelmúltban 250 millió dollárért (55 milliárd forint) vette meg az Egyesült Államok legnagyobb példányszámban megjelenő napilapját. A tekintélyes lap azzal vált különösen ismertté a hetvenes években, hogy újságírói robbantották ki a Watergate-botrányt, amely Richard Nixon amerikai elnök lemondásához vezetett.


Fotó: Northfoto

A The Washington Post és úgy általában a többi papírformátumú kiadvány jövője ennek ellenére bizonytalan, ugyanis egyre nehezebb felvenniük a versenyt a világhálón ingyenesen megjelenő, azonban sok esetben ellenőrizetlen forrásból származó információkkal. 1933 óta, négy nemzedéken át a Meyer-Graham család ellenőrizte a sajtóbirodalmat.

Tényfeltáró tevékenységéért a lap 47 Pulitzer-díjat kapott története során, ebből tízet 2008-ban. Legutóbb az idén vállalt hasonló szerepet, amikor a The Guardian című brit lappal együtt közzétette Edward Snowdennek, az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) volt munkatársának az NSA titkos adatgyűjtő tevékenységét leleplező információit.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik