Nagyvilág

Spanyol halálvonat: Telefonált a mozdonyvezető

spanyolországi vonatbaleset (spanyolországi vonatbaleset)
spanyolországi vonatbaleset (spanyolországi vonatbaleset)

A feketedoboz fedte fel, mit csinált a baleset pillanatában a 79 halálos áldozatot követelő tragédia feltételezett felelőse.

A július 24-ei szerencsétlenséget vizsgáló galíciai bíróság az adatrögzítő berendezések, azaz “fekete dobozok vizsgálata alapján megállapította, hogy a Santiago de Compostela mellett kisiklott szerelvény a baleset pillanatában 153 kilométer/óra sebességgel haladt, de a tragédia helyszínét megelőző kilométereken még 192 kilométer/óra volt a sebessége. Néhány perccel a vonat kisiklása előtt a mozdonyvezető hívást kapott szolgálati telefonján, hogy közöljék vele, milyen úton kell El Ferrolba, a célállomásra érkeznie.”A beszélgetés tartalmából és a háttérzajból arra lehet következtetni, hogy a mozdonyvezető térképet, vagy valamilyen hasonló, papírból készült tárgyat nézegethetett” – közölte a bíróság.

Az 52 éves Francisco José Garzón Amo ellen vasárnap emeltek vádat “óvatlanságból elkövetett 79 rendbeli emberölés” miatt. A kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.

A mozdonyvezető komoly vasutas tapasztalattal bír, hatvanszor megtette már ezt az utat. Elismerte, hogy a baleset pillanatában figyelmetlen volt, és nem fékezett időben, de nem tudta megmagyarázni, hogy miért.

1944 óta ez volt a legsúlyosabb spanyolországi vonatbaleset: 79 ember halt meg, 66 sérültet még kedden is kórházban ápoltak, tizenötük állapota súlyos volt.

A 218 utast szállító vonat kisiklott, betonfalnak csapódott, több kocsi kigyulladt. A spanyol vasúttársaság szerint a kanyar előtt négy kilométerrel fékezni kellett volna.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik