Nagyvilág

Már a capuccinóról is lemondtak az olaszok

capuccino (capuccino)
capuccino (capuccino)

Annyira elszegényedtek, hogy a fogyasztásuk a második világháború utáni éveket idézi.

Sötét képet festett a gazdasági válság teremtette helyzetről a Confcommercio olasz kereskedelmi szövetség felmérése, amely szerint az olaszok fogyasztási kedve utoljára 1946-ban volt ennyire alacsony.

Az olaszok szegényebbek, mint öt évvel ezelőtt. Rosszabbul öltöznek, mint húsz évvel ezelőtt. Kevesebb marhahúst esznek, nem vesznek több autót. Annyira takarékoskodnak, hogy még a presszókban fogyasztott reggeli kávéról, cappuccinóról is lemondtak – kommentálta a Confcommercio adatait a La Repubblica napilap.

Az utóbbi tíz évben Olaszország gazdasági fejlődése az afrikai Zimbabwéval volt egyenlő, ezért nehéz az olaszoknak Németország életszínvonaláról álmodni. A számok azt mutatják, hogy 2008 óta minden olasz család jövedelme átlagosan évi ötezer euróval csökkent.  Ez magyarázza a fogyasztás zuhannásszerű esését.

2008 óta az olaszok fogyasztása 6,5 százalékkal csökkent, ami jelentős lemondásokhoz vezetett a hétköznapi élet minden területén. Tavaly az olasz autósok átlagban fejenként kevesebb mint 8 ezer kilométert vezettek, utoljára ennyire keveset 1984-ben használták járműveiket.  Élelmiszerre 2011-ben az olaszok annyit költöttek, mint 1997-ben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik