Külföld

Washington évekig pénzelte a szír ellenzéket

admin
admin

2011. 04. 18. 08:27

A washingtoni külügyminisztérium éveken át titokban pénzelt több szíriai ellenzéki csoportot - derül ki olyan amerikai diplomáciai levelekből, amelyeket a WikiLeaks portál hozott nyilvánosságra.

A táviratok szerint a minisztérium például 2006-tól kezdődően hatmillió dollárt juttatott emigrációban élő szíriaiak egy csoportjának a londoni székhelyű, műholdas Barada TV fenntartására, valamint különböző szíriai akciók finanszírozására – számolt be a The Washington Post amerikai napilap. A Barada TV 2009 áprilisában kezdett el sugározni, Szíriából történő tudósításai idén márciusban, az ellenzéki tüntetéssorozat kezdetekor váltak intenzívebbé.

George W. Bush amerikai elnök kormánya azt követően kezdte el a szíriai ellenzék pénzelését, hogy 2005-ben befagyasztotta politikai kapcsolatait Damaszkusszal.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Megszólalt Havas Henrik

Miniature figures near Bitcoin physical coin. Futures on Bitcoins increased by more than 20% after their American debut on the Chicago Cboe Futures Exchange.  (Photo by Manuel Romano/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.