Külföld

Gyermekeket robbantanak fel egy reklámfilmben

admin
admin

2010. 10. 05. 17:18

Egy brit kampányfilmben vállalati dolgozókat, egy híres focistát és iskolás gyerekeket robbantanak fel, mert nem hajlandóak lépéseket tenni a Föld károsanyag kibocsátásának csökkentése érdekében. A figyelemfelkeltőnek szánt véres reklámfilm óriási nemzetközi felháborodást keltett.

A rövidfilm címe „No Pressure”, vagyis a film szereplőit mindenféle nyomás nélkül arra kérik, hogy az általuk lehetséges eszközökkel, életforma váltással, odafigyeléssel segítsenek felvenni a klímaváltás elleni a harcot – írja a FoxNews internetes oldalán. A cél, hogy Nagy-Britannia teljesíteni tudja a „10:10”-ként ismert vállalását a szén-dioxid kibocsátás területén – hangzik el a filmben.

A tanárnő, a cégvezető és az edző ezek után megkérdezi, hogy ki hajlandó részt venni a környezetvédelemben, hangsúlyozzák ugyanakkor, hogy ha valaki még nem érzi késznek magát, az sem baj. A következő pillanatban aztán egy piros gomb megnyomásával felrobbantják azokat, akik nem jelentkeztek és mindent elborít a vér.
A kampányfilmet Richard Curtis, a “Négy esküvő, egy temetés” forgatókönyvírója készítette olyan sztárok szereplésével, mint Gillian Anderson színésznő és Peter Crouch brit futballsztár. A reklámfilmet eredetileg péntektől vetítették a brit mozikban, de a közfelháborodás miatt még aznap levették a „műsorról.”

A “10:10” címen futó környezetvédelmi kampányért felelős brit illetékes szerint a film célja az volt, hogy átalakítsa a médiában a klímaváltozásról szóló diskurzust oly módon, hogy az emberek nevetni tudjanak rajta. Nagyon sokan rendkívül humorosnak találták a filmet, de szeretnénk elnézést kérni mindenkitől, akit akaratunkon kívül megsértettünk vele – áll a közleményben. „Megöltünk” öt embert a filmben, ami elenyésző ahhoz képest a 300 ezer valódi emberhez képest, akik minden évben meghalnak a klímaváltozás hatásainak következtében – nyilatkozta a Telegraph című brit lapnak Franny Armstrong, a kampány ötletgazdája. Kétségtelenül nagyon kockázatos humorral kezelni egy komoly témát – mondta a Guardiannek, hozzátéve, hogy reméli, hogy azok sem fordulnak el a környezetvédelemtől, akiknek nem tetszett a film.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.