Nagyvilág

Berlusconi reklámarc lett

Berlusconi főszereplésével készült reklámfilmmel igyekszik marasztalni a római kormány azokat az olaszokat, akik az otthoni helyett inkább külföldi nyaralást választanak.

“Ez a te Olaszországod, fedezd fel, különleges ország, az ég, a napfény, a tenger hazája, de van itt történelem, kultúra és művészet is” – mondja az Itália legszebb helyein forgatott reklámfilmben Silvio Berlusconi.

Erre azután került sor, hogy Michela Brambilla, az olasz kormány tárca nélküli idegenforgalmi minisztere felhívta a figyelmet arra, hogy 2009-ben több mint 43 millió olasz vakációzott egyszer vagy többször külföldön, azaz 182 millió éjszakát töltöttek olasz szálloda helyett határon túliban, vagyis 13 milliárd 771 millió eurótól fosztották meg a hazai idegenforgalmat.

Ez az oka annak, hogy az Olaszországot reklámozó harminc másodperc megmutatja, mi mindent hagy ki az, aki a külföldi nyaralást választja; például Firenzét, a római Trevi-kútot, a Dávid-szobrot, Velencét.

A film címe Magic Italy lett, amelyben a kommentátor arcát nem látni, de a hangja rögtön felismerhető. Ez az első alkalom, hogy olasz kormányfő reklámhoz adta a hangját. Brambilla elmondta, hogy a vele baráti kapcsolatban álló miniszterelnöknek “nem kellett hosszasan udvarolni”, mert azonnal szívesen igent mondott a feladatra.

Az üzenethez híven, Berlusconi is Olaszországban tölti a vakációit, annak ellenére, hogy több nyaralója van külföldön is. “Ennél szebb ország nincsen, és nincs időm se messzebbre menni. Amióta miniszterelnök vagyok, még Szardíniára sem tudok átugrani” – közölte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik