Nagyvilág

Hatalmas kártérítést kaphatnak a két diák szülei

Nagy összegű kártérítésre számíthatnak annak a két mosonmagyaróvári fiatalnak a hozzátartozói, akik a philadelphiai városnéző vízibusz katasztrófájában vesztették életüket. Egy személyi sérülésekkel kapcsolatos ügyekre szakosodott manhattani sztárügyvéd éppen Mosonmagyaróváron nyaral, itt bukkant rá a két elhunyt fiatal családja.

Száz százalék, hogy a philadelphiai városnéző vízibusz balesetében meghalt két mosonmagyaróvári fiatal hozzátartozói nagy összegű kártérítést fognak kapni – fogalmazott lapunk megkeresésére Peter Ronai magyar származású New York-i ügyvéd, aki feleségével együtt képviseli az ügyet. Jelenleg nagyon sok részlet homályos és meg kell várnunk a nyomozás végét a felelősök megállapításához. A kártérítési összeg nagysága attól is függ, hogy a két fiatal mennyit szenvedett, különbséget kell tenni a között, ha valaki fulladásos halált hal, vagy ha a baleset során mondjuk egy fejsérülés következtében rögtön eszméletét veszti – fűzte hozzá.

Jelenleg több neves amerikai ügyvédi iroda is sorban áll, hogy együtt dolgozhasson velünk az ügyön – mondta Peter Ronai, aki személyesen választja majd ki a több ügyvédből álló csoportot. Olyan vagyok, mint egy fociedző, aki válogathat, könnyű dolgom van, mert ezt az ügyet sokan szívesen csinálnák – árulja el. Korábban már voltak a philadelphiai ügyhöz hasonló eseteink, hozzánk fűződik annak az amerikainak a képviselete is, aki rekordösszegű kártérítést kapott azt követően, hogy emberi mulasztás miatt lebénult egy hajóbalesetben – árulja el a kifejezetten személyi sérülésekkel kapcsolatos jogi esetekre szakosodott manhattani ügyvédi iroda vezetője.Rónai július eleje óta Magyarországon nyaral, jelenleg éppen Mosonmagyaróváron, ahonnan az 56-os forradalom után az Egyesült Államokba menekült családja származik. Július 8-án, a baleset másnapján itt kereste fel annak a szintén mosonmagyaróvári 16 éves gimnazista lánynak az apja, aki életét vesztette a városnéző vízibusz balesetében. A lány családja értesítette a tragédia másik halálos áldozatának hozzátartozóit arról, hogy jogi eljárásra készülnek.

Többen is hibáztak

Az ügyvédek már többször találkoztak Magyarországon a hozzátartozókkal, és megvitatták egy polgári peres eljárás lehetőségét a Delaware folyón július 7-én történt tragédia felelősei ellen. Peter Ronai lapunknak elmondta: amint elkezdődik a tárgyalás, a szülők az Egyesült Államokba utaznak.
(forrás: Courier Post Online)

(forrás: Courier Post Online)

A philly.com című amerikai hírportálnak Ronai korábban úgy nyilatkozott: ügyfelei nem értik, hogyan követhettek el ilyen “elkerülhető hibákat” éppen az Egyesült Államokban, amelyre Magyarországon sokan a legfejlettebb és legésszerűbben működő országként tekintenek.

A kétéltű városnéző vízibuszba, amely egyike volt a Philadelphiában népszerű, II. világháborús kétéltű katonai járművekből kialakított úgynevezett “duck boatoknak”, egy 76 méter hosszú vontatott uszály ütközött néhány perccel azután, hogy a busz műszaki hiba miatt megállásra kényszerült. A vízibuszon egy 15 fős magyar diákcsoport is utazott, közülük ketten – egy 16 éves lány és egy 20 éves fiatalember – vesztek a folyóba.

A Courier Post Online által megkérdezett utasok szerint az ütközésre 10 perccel azt követően került sor, hogy a vízibusz műszaki okok miatt leállt. Ez alatt az idő alatt a kapitány elutasította a segítséget attól a mellettük elhaladó vízibusztól, amely teltházzal közlekedett és úgy döntött, hogy megvárja a mentésükre érkező üres hajót. A kapitány a nyomozóknak elmondta, hogy az ütközés előtti percekben megnyomta a dudát, de az nem működött.

Sok a homályos részlet

Az uszályt vontató hajót vezető első tisztet felmentették hivatalából – közölte a jármű tulajdonosa, a K-Sea Transportation. A vállalat helyi idő szerint szerdán kiadott közleményében az állt, hogy a balesetek kivizsgálása idejére ez a bevett gyakorlat. A cég segítséget nyújt az első tisztnek, hogy ügyvédet fogadjon. A tiszt feltételezhetően nem utasította a hajón szolgáló egyetlen fedélzeti matrózt: figyelje a folyót az uszályról, amelyet éppen vontattak. A szabályok szerint a hajóknak “megfelelő őrséget” kell biztosítaniuk, ám arról nincs rendelkezés, hogy ezt pontosan hogyan kell teljesíteni.

A szakszervezeti tisztviselő szerint olyan tiszta időben, amilyen a szóban forgó napon volt, külön őrség nélkül is észre lehetett volna venni a folyón veszteglő vízibuszt, sőt olyan esetekben, amikor csak egy fedélzeti matróz teljesít szolgálatot, akkor biztonságosabb, ha ő is a vontató hajón marad.

A vízibusz kapitánya azt mondta a nyomozóknak, hogy akkor vették észre a feléjük közeledő uszályt, amikor az nagyjából 400 yardra (365 méter) volt tőlük. Oravets szerint ilyen távolságról az uszályt vontató hajó vezetőjének is látnia kellett a vízibuszt, de elképzelhető, hogy azt feltételezte, a jármű halad, és nem vette észre, hogy valójában egy helyben vesztegel – írta a philly.com.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik