Nagyvilág

A British Airways járatainak harmada indult el

A légi kiszolgáló személyzet sztrájkjának első napja után a BA vezetése továbbra is úgy számol, hogy az utasok csaknem kétharmada eljut célállomására, az érdekképviselet szerint azonban a szombatra tervezett járatoknak alig a harmada szállt fel.

A BA 12 ezer főt számláló utaskísérői állományának sztrájkja – amely tizenhárom év óta az első ilyen munkajogi akció a British Airwaysnél – szombaton kezdődött, és hétfő éjfélig tart.

Az első nap után a British Airways közölte, hogy a kidolgozott vésztervek “rendkívüli jó hatékonysággal” működnek, és az előzetes számításoknak megfelelően az utasok 65 százaléka rendben eléri úti célját.

A legnagyobb brit szakszervezet, a Unite, amely az utaskísérőket is képviseli, és sztrájkjukat szervezi, a szombati sztrájknap után azonban közölte, hogy a British Airways 250 repülőgépe közül 125 – vagyis a teljes flotta fele – “a földön maradt”, és a járatoknak nem sokkal több mint a 30 százaléka indult el. A Unite szerint a 12 ezer utaskísérő 80 százaléka támogatja a sztrájkot.

Becslések szerint a személyzettel ellátott repülőgépek bérlése a három napra hozzávetőleg 25 millió fontjába (7,5 milliárd forint) kerül a vállalatnak.

A British Airways – amely a Malévval együtt a oneworld globális légi szövetség tagja – szombatonként két, más napokon három járatot közlekedtet a londoni Heathrow repülőtérről Budapestre. A vasárnap hajnalban érvényes sztrájkmenetrend változatlanul egy budapesti járatpár közlekedését jelezte a hátralévő két sztrájknap mindegyikére, BA 868-869-es járatszámmal.

A sztrájk három napján a menetrend szerint összesen 1950 British Airways-járat közlekedne; ezek közül hivatalosan 1100-at töröltek.

A munkajogi viszály előzményeként a súlyos anyagi gondokkal küszködő British Airways vezetése tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, több százat közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát.

A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített az utaskísérői állományra, előzetes konzultáció nélkül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik