Nelson Jobim a katasztrófa helyszínén, a tengerben talált olajnyomokra hivatkozott, elutasítva a Le Figaro című párizsi lapban megjelent szakértői feltevést. E szerint az, hogy a roncsok csaknem 100 kilométeres körzetben szóródtak szét, arra utal, hogy a gép már a levegőben fölrobbant.
A brazil tárcavezető szerint viszont ha tűz vagy robbanás következett volna be, nem találtak volna kiterjedt kerozinfoltokat az óceán vizén, mert az üzemanyag elégett volna.
Két nappal a katasztrófa után még mindig csak találgatások vannak arról, pontosan hogyan történhetett a baleset. A gép fekete dobozainak adataiból sok, ma még tisztázatlan részletre fény derülhetne, de a feltételezés szerint ezek az óceán mélyén vannak, s kiemelésük – ha egyáltalán megtalálják őket – legkorábban a jövő héten történhet. Akkor ér ugyanis a szerencsétlenség helyszínére egy speciális, távirányítású, 6 ezer méteres mélységig használható tengeralattjáróval felszerelt francia kutatóhajó.
A francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó járata 1100 kilométerre a brazil partoktól zuhant le, fedélzetén 228 emberrel. Ez volt az elmúlt nyolc év legsúlyosabb légi katasztrófája.