Külföld

Nem adták a hírtévék Obama óriásfilmjét

admin
admin

2008. 10. 30. 07:22

Példátlanul hosszú, félórás, három tévétársaság által közvetített reklámfilmjében őszinteséget ígért az amerikaiaknak Barack Obama. A demokrata elnökjelölt kampányfilmjét a két nagy hírcsatorna nem sugározta. A kampány végén erősen kiütközik, hogy Obamának kétszer annyi pénze van saját népszerűsítésére, mint riválisának, John McCainnek.

“Nem leszek tökéletes elnök, de mindig tisztázni fogom, hol állok, mindig őszinte leszek az előttünk álló kihívásokat illetően (…) meghallgatom Önöket, ha nem értenek egyet velem” – mondta a kampányból bejátszott videorészletek között Obama. Üzenetében arra koncentrált, hogy adóprogramja hogyan segítene a középosztálynak.

Obamát a félórás blokk végén élőben is mutattak egy floridai kampánygyűlésről. “Jövő héten az Önök segítségével győzni fogunk és közösen megváltoztatjuk ezt az országot és a világot” – hangoztatta Obama a több tízezres tömeg előtt, amely óriási tapssal fogadta lelkesítő beszédét.

A hat nappal a jövő keddi elnökválasztás előtt sugárzott reklámblokkért az Obama-stáb 1-1 millió dollárt fizetett a CBS, az NBC és a Fox csatornának.

A két vezető amerikai hírcsatornán a demokrata jelölt kampányreklámja nem volt látható. A CNN az Obama-stáb megkeresésére közölte, hogy nem szán 30 percet egy reklámra; ehelyett a kampányról, a jelöltekről és a kérdésekről tudósított, később hírként számolt be az Obama-reklámról. A konzervatív Fox News előzetesen közölte, hogy az Obama-stáb nem kereste meg a reklámajánlattal.

Ilyen hosszú reklámidőt utoljára 1992-ben vásároltak az elnökválasztási kampányban, akkor a független jelöltként induló Ross Perot milliárdos próbálta ily módon esélyeit növelni.

A két elnökjelölt reklámlehetőségei közötti különbséget egy szakértő úgy jellemezte, hogy McCain teli torokból kiabál, miközben Obama hangosbeszélőt használ. Obama eddig 660 millió dollárnyi adományt gyűjtött össze, ez csaknem kétszerese McCainének. Az Obama-stáb a pénzügyi előnyt arra használja, hogy soha nem látott mennyiségű reklámmal árasztja el a kulcsállamokat; Obama csak októberben több mint 100 millió dollárt költött tévés kampányára.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Fotó: Fülöp Dániel Mátyás/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.