Nagyvilág

Obama félórás televíziós reklámidőt vásárolt

Félórás televíziós reklámidőt vásárolt Barack Obama amerikai demokrata párti elnökjelölt, akinek reklámfilmjét szerdán a négy országos tévécsatorna közül egyszerre hármon nézők milliói követhetik figyelemmel egy baseballmérkőzés előtt.

Ilyen hosszú reklámidőt utoljára 1992-ben vásároltak az amerikai elnökválasztási kampányban, akkor a független jelöltként induló Ross Perot milliárdos próbálta ily módon esélyeit növelni.

Obama kampánytörzsének keddi tájékoztatása szerint a demokrata jelölt reklámfilmjét a CBS, az NBC és a Fox csatorna sugározza majd, alig egy héttel a jövő keddi elnökválasztás előtt.

Evan Tracy elemző ötmillió dollár körülire becsülte Obama reklámfilmjének sugárzási díját. Szakértők 250 millió dollárra teszik azt az összeget, amelyet a demokrata párti jelölt kampánya során eddig hirdetésekre költött, illetve a kampány végéig még költeni fog.

Obama vetélytársa, John McCain republikánus párti jelölt 84,1 millió dollárnyi közpénzt fogadott el kampányköltségei finanszírozásához és jövő keddi elvileg már egyetlen centet sem költhet.

Tracy szerint Obama kampánya során összesen mintegy 100 millió dollárral többet költ hirdetésekre, mint McCain.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik