Az éppen csak elkezdett vizsgálatok még nem hoztak eredményt, noha a gép adatrögzítőit, a fekete dobozokat megtalálták, és megállapították, hogy használhatóak, bár az egyik megsérült.
Egyes találgatások szerint röviddel a felszállás után meghibásodhatott az egyik hajtómű, darabok szakadtak ki belőle, és megsértették vagy a kormányművet vagy a másik hajtóművet, és emiatt a gép kormányozhatatlanná vált és lezuhant az elért mintegy kétszáz lábnyi, azaz hatvan méteres magasságból.
Alátámasztja ezt az elképzelést a túlélők beszámolója, akik olyan hangot hallottak, mint amikor egy bádogdobozban csörgetnek valamit.
A sérültek között a négy nagyon súlyos eseten kívül hat súlyos van, nyolcat megfigyelés alatt tartanak, egynek pedig kedvező az állapota. Sérüléseik főként égések és törések. Két kisfiú – 6 és 8 éves – és egy 11 éves kislány van köztük.
A halálos áldozatok személyes azonosítása megkezdődött; János Károly spanyol uralkodó és a felesége, Zsófia királyné is elment abba a kongresszusi csarnokba, ahol kiterítették a holttesteket a családtagok számára.
A kormány közölte, hogy 11 országból 18 külföldi van az áldozatok között, de a nemzetiségüket hivatalosan még nem hozták nyilvánosságra. Nem végleges értesülések szerint franciák, németek, svédek, kolumbiaiak, brazilok és egy-egy bolgár, mauritániai, török, gambiai, olasz és indonéz utas is volt.
Madridban déli 12 órakor öt perces néma megemlékezést tartottak. A madridi Barajas repülőtéren helyreállt a forgalom.