Nagyvilág

Rekordösszegű tévés választási hirdetés Amerikában

Rekordot dönthet idén a televíziós választási hirdetésekre költött összeg az Egyesült Államokban, elérheti a 800 millió dollárt - írta a csütörtöki The Washington Times.

A 2008. évi elnökválasztási verseny már eddig is több rekordot eredményezett: a legnagyobb összegű adományokat gyűjtötték össze az elnökjelölt-aspiránsok, és minden korábbinál több szavazó vett részt az előválasztásokon. Tévés választási reklámokra eddig 2004-ben fordították a legtöbb pénzt a politikusok, az akkori csúcs 500 millió dollár volt – mondta Evan Tracey, a politikai hirdetéseket vizsgáló Kampány Média Elemző Csoport vezetője.

“Hónapról hónapra, negyedévről negyedévre újabb rekordokat rögzítünk” – közölte Fred Reynolds, a CBS médiakonszern pénzügyi igazgatója. Mint hozzátette, a választási kampány felpörgése jó hír a televízióknak, mivel a gyengülő gazdasági körülmények közepette csökkent az autós és ingatlanhirdetések száma, kevesebbet reklámoznak a pénzügyi szolgáltatók. A CBS-nek idén az első negyedévben csaknem 30 millió dolláros bevétele volt politikai hirdetésekből.

Elemzők szerint a média megváltozott világában – a népszerű videomegosztó portál nyomán sokan YouTube-korszakról beszélnek – még mindig a tévék jelentik a leghatékonyabb eszközt arra, hogy a politikusok a választók széles rétegeit közvetlenül megszólíthassák. A The Washington Times szerint csak a két nagy párt várható elnökjelöltje, a republikánus John McCain és a demokrata Barack Obama naponta átlagosan 250-300 ezer dollárt költ hirdetésekre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik