A CNN hírtelevízió és a YouTube videomegosztó portál közötti együttműködés politikai mérföldkövet jelent, az elemzők pedig máris kiemelik, hogy a 2008-as elnökválasztási kampányban az online videók különösen nagy szerepet kapnak majd.
A kérdéseket azokból a mintegy háromezer, a felhasználók által beküldött maximum 30 másodperces kisvideókból választották ki, melyeket az online vita kezdete előtt tölthettek fel az érdeklődők – írja a BBC. A kérdéseket, melyek sok esetben rossz minőségű és igencsak személyeskedő webcamerás felvételek voltak, a CNN politikai elemzői válogatták ki.
A demokrata párti elnökjelölt-aspiránsok élnek az internet adta lehetõségekkel (fotó: MTI)
A kérdéseket feltöltők közül a szervezők tíz személyt kiválasztottak, akiknek lehetőségük nyílt arra, hogy elutazzanak a vita helyszínére, Észak-Karolinába, ahol végignézhették a műsor felvételét, majd személyesen is találkozhattak az elnökjelöltekkel.
Az internet azonban nemcsak a jelöltek közötti vitában kap egyre nagyobb szerepet. A politikusok, különösen a demokrata elnökjelölt Barack Obama, előszeretettel használják fel a világháló adta lehetőségeket arra is, hogy pénzt gyűjtsenek a kampányhoz.
A demokraták után a repubilkánusok is elszánták magukat egy a YouTube segítségével közvetített elnökjelölti vitára, melyet szeptember 17-én tartanak majd.