Éjszaka, illetve a hétvégén, valamint ünnepnapokon a behajtás ingyenes, és kivételt képeznek a külföldi, vagy diplomáciai rendszámú autók, a taxik, buszok, motorkerékpárok, a mozgássérültek autói és a levegőt kevésbé szennyező, alternatív üzemanyagot használó járművek.
Népszavazás dönt majd az adóról
A város meghatározott pontjain speciális érzékelőket helyeznek el, amelyek leolvassák a hatósugarukba kerülő gépkocsik szélvédőjén elhelyezett chipet: egy központi számítógép minden leolvasást regisztrál, és kiállítja a számlát a gépkocsi tulajdonosának. A díjfizetés kísérleti jelleggel július 31-ig lesz érvényben, majd a stockholmiak népszavazáson döntik el, hogy a „torlódásadót” fenntartják, és állandósítják-e,
vagy sem.
Autó helyett tömegközlekedés
A város vezetése a kezdeményezéstől azt várja, hogy a Stockholmban dolgozó bejárók közül ezentúl sokan otthon hagyják gépkocsijukat, és a tömegközlekedést választják. A honatyák reményei szerint a behajtók megadóztatása révén 15 százalékkal csökken majd a forgalom a legforgalmasabb belvárosi utcákon. Az intézkedés ellenzői a „belépti díjat” túlságosan magasnak tartják, és azt hangsúlyozzák, hogy az az elővárosokban élőket, s azok közül is az alacsony jövedelműket sújtja leginkább, ráadásul nagyon zsúfolttá teszi az elővárosi buszokat, és vonatokat is.
Stockholm nem az első a világ nagyvárosai közül, amely a forgalmi dugók csökkentése érdekében megadóztatja a behajtó járműveket. Hasonló intézkedést vezettek be az elmúlt években Londonban, Oslóban és Szingapúrban is.