Külföld

Nem keresnek az új modelleken az autógyárak

admin
admin

2005. 09. 12. 11:13

A kihasználatlan kapacitás és a kedvezmény akciók miatt számos autógyár számára zéró kimenetelű játék lett az új modellek piacra vitele – írja a Mercer Management Consulting ágazati elemzése.

A nyereség ezért szinte teljes egészében a járulékos tevékenységekből, a finanszírozásból és az alkatrészforgalmazásból származik.

Világszerte mintegy 20 százalékos az autóipar kapacitástöbblete. Helyzetüket tovább nehezíti a kínálati piacon kialakult árharc is. Az európai piacon az első félévben átlagosan 16 százalékos árengedménnyel értékesítették az autókat a listaárhoz képest. Ezzel Európa „felzárkózott” az Egyesült Államokban kialakult helyzethez.

A finanszírozás és az alkatrészértékesítés az autógyárak forgalmának 20 százalékát, nyereségének viszont 95 százalékát adja. A márkacikkek piaci helyzete azonban ezen a téren veszélybe került. A nem egyes márkákra szakosodott kereskedők, értékesítésfinanszírozó társaságok, javítóműhelyek, flottamenedzsment-szolgáltatók és alkatrészkereskedők egyre nagyobb piaci részesedést hasítanak ki maguknak. A tanulmány szerint az autógyártók 2015-ig forgalmuk 20 százalékát és nyereségük egyharmadát veszíthetik el a független szolgáltatók és kereskedők javára.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.