Nagyvilág

Ötödével több mobilt vettek

A második negyedévben 21,6 százalékkal több, összesen 190,5 millió mobiltelefont vásároltak világszerte; az adatból kiindulva idén 16 százalékkal, 780 milliósra bővülhet az új készülékek piaca. A legnépszerűbb márka továbbra is a Nokia.

Az eladás-növekedést a fejlődő piacok bővülése és a telített piacokon zajló minőségi készülékcserék okozták. Japán kivételével minden egyes nemzeti piacon több mobilt adtak el a második negyedévben, mint egy évvel korábban.

A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán, ami 31,9 százalékos piaci részesedést jelentett, néhány százalékponttal magasabbat az első félévinél és az egy évvel korábbinál. Mindezt sikeres modellváltásának és agresszív árpolitikájának köszönheti.

A Motorola piaci részesedése 17,9 százalékra nőtt az első negyedévi 16,8 százalékról és az előző év második negyedévi 15,7 százalékról; Európában a Motorola volt a második legkeresettebb márka.

A néhány negyedévvel ezelőtt még a Motorola második helyezését veszélyeztető Samsung Electronics piaci részesedése 12,8 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 13,3 százalékról.

Az LG Electronics, amely a Samsunghoz hasonlóan nemrégiben még lendületes növekedésről számolt be, a bővülési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni. 6,5 százalékos piaci részesedést vívott ki magának a második negyedévben, nagyobbat az első negyedévi 6,2 százaléknál és a tavalyi 6,1 százaléknál.

A piac legnagyobb vesztesének a Siemens bizonyult, mivel piaci részesedése a második negyedévben 4,7 százalékra csúszott vissza az első negyedévi 5,5 százalékról; ezzel a rangsorban az ötödik helyről a hatodikra csúszott. A Sony Ericsson 5,5 százalékról 6,2 százalékra javította piaci részesedését.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik