Nagyvilág

Az adidas megveszi a Reebokot

A világ második számú sportruházat- és sportszergyártója, a német adidas-Salomon harmadával növelte profitját és bejelentette, hogy 3,1 milliárd dollárért megveszi a Reebokot, amelynek tőzsdei értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár.

A világ második számú sportruházat- és sportszergyártója, a német adidas-Salomon a második negyedévben 33 százalékkal 94 millió euróra növelte az adózott eredményét a folytatódó tevékenységekből a tavalyi második negyedévi 70 millióhoz képest. A teljes adózott eredmény 52 százalékkal 66 millió euróra emelkedett – az elemzők 60 milliót vártak – 44 millióhoz képest.


Az üzemi eredmény 25 százalékkal 153 millió euróra nőtt 123 millióhoz képest, a forgalom euróban számolva 8 százalékkal, változatlan árfolyamokon számolva 10 százalékkal 1,516 milliárd euróra nőtt 1,401 milliárdhoz képest. A forgalom az első félévben 1 százalékkal nőtt Európában, 18 százalékkal Észak-Amerikában, 30 százalékkal Ázsiában és 36 százalékkal Latin-Amerikában.


Reebokkal támadnak a Nike ellen


Szerdán azt is közölték, hogy az adidas körülbelül 3,1 milliárd dollárért megveszi a Reebokot, amelynek tőzsdei értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár. A német cég az ügylettől azt reméli, hogy kihívást intézhet az ugyancsak amerikai Nike sportfelszerelés-gyártó világelsősége ellen. A szakmában a harmadik helyezett a Reebok a világpiacon. A sportszerek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ott költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollárnak a felét. Az adidasé jelenleg az amerikai piac 12 százaléka.


A vállalatnál májusban bejelentették, hogy eladják a gyengélkedő télisportszer-üzletágat, a Salomont. A vevő a finn Amer Sports Corp., amely 485 millió eurót fizet a cégért. Az ügyletet várhatóan szeptemberben zárják.


A múlt és a jelen


A Reebok cég brit elődjének története több mint száz éves múltra nyúlik vissza, amikor 1895-ben Joseph William Foster sportcipőket kezdett el gyártani. Így szállított cipőket például a Tűzszekerek című filmben is megörökített futóknak az 1924-es olimpiai játékokra.


A céget az alapító unokái egy afrikai gazella után Reeboknak nevezték el 1958-ban. A következő lépés a tengerentúli piac meghódítás volt. Itt az első lépést az jelentette, hogy Paul Fireman bemutatta a termékeket egy nemzetközi kereskedelmi kiállításon, illetve három Reebok cipőt az Egyesült Államokban is forgalmazni kezdett.


A cég forgalma 1981-ben meghaladta az 1,5 millió dollárt, és 1982 a társaság egy világra szóló újdonsággal lépett piacra. Az aerobic-őrületet meglovagolva nőknek szóló cipővel lepte meg a nagyvilágot. A cég a nyolcvanas évek közepén sikeresen vette az akadályokat és idejében csapott le az új fogyasztói rétegekre, és nyitott a nők, a gettóban élő színes bőrű fiatalok, valamint a szabadidejükben sportcipőt viselő felnőtt lakosság felé.


A márka ekkor kezdett nemzetközileg ismerté válni, amihez intenzív terjeszkedés is társult. A cég termékei jelenleg 170 országban érhetők el.


A Reebok 2002 óta az amerikai Nemzeti Futball Ligával kötött szerződése értelmében 10 éven keresztül 32 csapatnak szállíthat NFL jelzésű termékeket. De hasonló szerződés köti az NBA (Nemzeti Kosárlabda Szövetség) csapataihoz is.


A cég utcai viseletre is gyárt sportos cipőket, Rbk márkajelzéssel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik