Külföld

Oroszországban terjeszkedik az RTL

admin
admin

2005. 07. 07. 08:58

A német Bertelsmann AG médiacsoporthoz tartozó RTL Group tévé- és rádiótársaság 30 százalékos tulajdonrészt vásárolt az orosz REN TV-ben, az utolsó nagy független orosz adóban – írja a Napi Gazdaság.

Ez az első eset, hogy nyugat-európai tévétársaság jelentős érdekeltséget szerez egy orosz tévében. A moszkvai székhelyű REN 97 millió emberhez jut el, és a műsoraiban nyíltan bírálja Vlagyimir Putyin elnököt, ezért a Kreml régóta rossz szemmel nézi.

Az Európában piacvezető – 31 tévé- és 30 rádiócsatornát működtető – RTL a REN elnökétől, Irina Lesznyevszkajától és fiától, az ügyvezető igazgatói tisztséget betöltő Dmitrij Lesznyevszkijtől vette meg a pakettet. A vételárat nem hozták nyilvánosságra.

A REN további 70 százaléka az Egyesített Energiarendszerek (UES) orosz villamos művek tulajdonában van. Anatolij Csubajsz, az UES vezérigazgatója a minap közölte, hogy meg akarnak válni a REN-től. A vonatkozó orosz jogszabály értelmében külföldi társaság maximum 49 százalékos tulajdonrésszel rendelkezhet tévéadókban, az RTL azonban egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy kívánja-e növelni érdekeltségét.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Fotó: Fülöp Dániel Mátyás/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.