Közélet

Magyar ízlésre hangolva

A 90 éves tejtermékgyártó Lactalis nem csak minőségi import termékei révén régi jó ismerős a magyar konyhákban: tiszafüredi gyárukban a vásárlók körében népszerű kiskereskedelmi élelmiszerláncok számára gyártanak kiváló saját márkás termékeket, így is hozzájárulva a mindennapi tápláló tejtermékfogyasztáshoz.

Sajt, tejföl és túró – nem túlzás azt mondani, hogy nélkülözhetetlen alapanyagok a magyar ételek kulináris világában, receptjeiben. Ha a sajtokat nézzük, örök favorit hazánkban a trappista, ám versenyben van vele a francia eredetű camembert is, ha nem is pontosan úgy, ahogy azt eredetileg „kitalálták”! Franciaországban 300-nál is több sajttípus létezik, ezek közé tartoznak a fehérpenészes lágysajtok, mint a brie és a camembert: előbbi 200 grammtól 3 kilogrammos kiszerelésig kapható, utóbbi átlag mérete pedig 250 g. Az ízesített és kisebb, 120-125 grammos kiszerelésű fehérpenészes lágysajtok viszont teljesen ismeretlenek a francia vásárlók számára, ezzel szemben a magyarok kifejezetten ezt keresik az áruházak polcain. „A Président camembert sajtot 2004 óta kóstolhatja itthon a magyar vásárló. Érdekessége, hogy a közép-európaiak ízlésére fejlesztették ki, hiszen ebben a régióban az emberek szeretik az intenzív ízkombinációkat. Nem meglepő talán, hogy a natúr után a fokhagymás a legnépszerűbb választás a hazai piacon, de van zöld és cayenne borsos, vagy zöldfűszeres ízesítésű termékünk is” – magyarázza Tóth-Zsiga Bence, a Lactalis Hungária Kft. ügyvezetője.

Lactalis: 90 éve minden a camembert-rel kezdődött

Amikor André Besnier 1933-ban elindította kis családi vállalkozását, ahol kézi gyártással camembert sajtot készített, maga sem gondolta volna, hogy a világ jelenleg legnagyobb tejipari vállalatának alapjait rakja le.  A Lactalis 2023 őszén 90 éves lett, a még ma is családi tulajdonban lévő cégcsoportot az alapító unokája vezeti. A vállalat magyarországi jelenléte 2004-ben indult, először csak néhány fős kereskedelmi képviseletként, az ikonikus Président forgalmazásával, amely gyorsan népszerűvé vált a vásárlók körében. Három évvel később, 2007-ben aztán megalakult a Lactalis magyar leányvállalata, mely azóta is folyamatosan bővíti jelenlétét a Président, Galbani, Leerdammer és Parmalat márkákkal.  A hazai tevékenység 2015-ben a Kuntej Zrt. felvásárlásával helyi gyártással bővült. A tiszafüredi üzemben Parmalat termékeket, valamint saját márkás tejfölt, kefirt, joghurtot gyártanak beszállítóként kiskereskedelmi élelmiszerláncok számára.

Ha túró, akkor csak a rögös!

A folyamatos fejlesztések eredményeképpen a Lactalis jelenleg az egyik legnagyobb túrógyártó vállalat a hazai piacon, mely hagyományos eljárással készült, immár Európai Uniós oltalom alatt álló rögös túrót kínál a tradicionális termékeket kedvelő vásárlóinak. „A magyarországi küldetésünk kettős: a magas hozzáadott értékű import termékeink forgalmazásával a tejtermék, azon belül a sajtfogyasztási kultúrát fejlesztjük, míg a helyi termeléssel a hagyományos technológiával, receptúrával előállított termékkörök megerősítésén dolgozunk” – fűzi hozzá Tóth-Zsiga Bence ügyvezető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik