Közélet

METRO: nem az akciókra, igen a stabil árakra

A METRO visszatér a gyökerekhez: ismét elsősorban a vendéglátókra és a kiskereskedőkre fókuszál. Ezt több, a közelmúltban bevezetett stratégiai lépés támasztja alá. Ezekről kérdeztük Taferner Ákost, a társaság marketing osztályvezetőjét.

Mi a lényege az új stratégiának?

Vásárlóink nagy hányadát mindig is a vendéglátóipari és kiskereskedelmi vállalkozók tették ki, akik saját boltjuk, vagy éttermük, kávézójuk részére vásárolnak. A METRO számára ők a kezdetektől fogva kiemelt közönség. Számukra a két legfontosabb dolog, a kedvező és stabil ár, és hogy folyamatosan rendelkezésre álljon a termék. Ezeket biztosítjuk számukra. Ezzel a stratégiával kimaradunk a ma jellemző kiskereskedelmi árháborúból. Nem az akciókra építünk, árainkat következetesen és hosszú távon alkalmazzuk.

Hallhatunk konkrétumokat?

Árazásunkat két program határozza meg. A „Többet olcsóbban!” és a „Sztárajánlataink” ugyanarra a stratégiára épül: minél nagyobb mennyiséget vásárol valaki, annál alacsonyabb az ár. 13 hazai áruházunkban már több, mint 4.500 termék érhető el „Többet olcsóbban!” árazással, közel minden ötödik termékünkre ezt alkalmazzuk. Vásárlóink visszajelzései alapján egyértelműen sikerről számolhatok be: az előző évhez képest ezek a termékek átlagosan 45%-kal nagyobb arányban és 10%-kal nagyobb mennyiségben fogynak. A kedvező árakkal hosszú távon kalkulálhatnak vevőink.

Ezen kívül mit tapasztal az „átlag vásárló” egy METRO áruházba betérve?

Egységeink fizikailag is átalakulnak. A cél, hogy fő vásárlóink, a vállalkozók könnyebben, gyorsabban tölthessék fel készleteiket. A közlekedőfolyosók szélesítésével, a marketing installációk eltávolításával, az egységcsomagos kiszerelés megvalósításával megkönnyítettük számukra a közlekedést áruházainkban. Így, a nagy, akár 400 kilogramm teherbírású bevásárlókocsival is könnyen elérnek mindent. Már 7 hazai áruházunk átalakult e koncepció jegyében. Emellett folyamatosan zajlik a korszerűsítés is: környezetbarát hűtőrendszert, LED-világítást, napelemparkot alakítottunk ki. Szintén a gyors kiszolgálást segíti elő a – már minden áruházunkban megtalálható – Expressz Kassza.

Mik az első visszajelzések?

Nagyon pozitívak! Régi törzsvevőink örülnek, hogy visszatérünk a gyökerekhez, de folyamatosan érkeznek új vevők is. Természetesen nem hanyagoljuk el az egyéni vásárlókat sem, számunkra ők továbbra is fontosak. Az Ő kényelmüket szolgálja a „Gourmet-kártya, amit a METRO alkalmazásán keresztül digitálisan lehet igényelni, és akár azonnal használatba venni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik