Közélet

Megduplázódná a 30 km/órás sebességkorlátozással érintett útszakaszok számát a főváros

MTI/Balogh Zoltán
MTI/Balogh Zoltán

Nyilvánosságra hozta a Közlekedésbiztonsági Stratégia társadalmi egyeztetési változatát a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. A stratégia célja az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát Budapesten. A stratégia nem csak a főváros következő évekre való feladatait határozza meg, hanem javaslatot tesz országos jogszabályok módosítására és más intézményekkel, így a rendőrséggel való együttműködésére is. A Fővárosi Önkormányzatnak számos kérdésben nincs saját jogköre intézkedni, így a közlekedésbiztonság kérdésében intézményeken átívelő együttműködésre van szükség – áll a közleményben.

Íme a tervezett rövidtávú intézkedések:

  • 24 órában működő traffipaxok telepítése. Legalább 100 helyszínen kell véleményük szerint sebességmérő kamerákat kihelyezni, ezek telepítéséhez a rendőség partnerségére van szükség.
  • Kétszeresére növelnék a védett lakóterületek (30-as és lakó-pihenő övezetek) kiterjedését, és alacsonyabb sebességhatárokat vezetnek be a belvárosban: a Hungária gyűrűn belül maximum 50 km/h, a Nagykörúton és azon belül maximum 40 km/h sebességhatárt javasolnak.
  • Cél, hogy Budapesten minden gyalogátkelőhely kifogástalan állapotban legyen.
  • Fővárosi egyeztető fórumot kezdeményeznek a rendőrség és a releváns szakmai és civil szervezetek részvételével.

A BKK a Közlekedésbiztonsági Stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetés és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a Stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is. A következő lépés a Stratégia nyilvános vitája, amit követően a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet. A Közlekedésbiztonsági Stratégia szövegét a BKK weboldalán bárki megtekintheti és véleményezheti.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik