Közélet

Ön gondolta volna, hogy ez lehet a leghatékonyabb mosópor?

Gyakran készülnek mosóportesztek, ezúttal a napi.hu számolt be arról a vizsgálatról, amelyet a Tudatos Vásárlók Egyesülete végzett el. Ezt a tesztet 100 százalékos eredménnyel egy saját márkás termék nyerte, ami ráadásul jóval olcsóbb, mint a mögötte érkező riválisok.

A teszten összesen 13, a háztartásokban gyakran felbukkanó, többségében bárhol kapható mosóport vizsgáztatott az egyesület. Többek között arra voltak kíváncsiak, hogyan birkóznak meg a termékek a különböző folttípusokkal.

A hatékonyságot laboratóriumban, akkreditált módszerrel vizsgálták a TVE szakértői. Ugyanazzal a mosógéppel, ugyanazzal a programmal 40 fokon történt a vizsga, és a gyártó által javasolt adagolást követték minden esetben. A tesztmosáshoz mesterségesen szennyezett textilcsíkot használtak, melyen 8 különböző folt esetében ellenőrizték a mosás hatását. Ezek a foltok a háztartásban előforduló különböző szennyeződések, mint például a kakaó-, cékla-, vörösbor-, sár-, fű- vagy olajos foltok.

A végeredménybe egyéb tényezők is beleszámítottak, így például az összetétel, a környezeti és egészségre gyakorolt hatás, a csomagolás, valamint az uniós ökocímke (EU – Ecolabel) megléte.

Az ingyenesen elérhető teszt végeredményéből kiderült, hogy a legjobb mosóporral egy-egy mosás 55 forintba kerül, a második helyezett esetében ennek a triplája a költség.

Az első helyet a Müller-üzletekben kapható, saját márkás Blink Öko általános mosópor szerezte meg a megszerezhető 100 pontból (100 százalékból) mind a százat begyűjtötte. A szén-, olivaolaj-, vér-, kakaó-, vörösbor-foltokat 90 százalék feletti hatékonysággal tisztította.

Mögötte végzett az Amway terméke, a „Home SA8 Premium” mosópor-koncentrátum. Ez a termék ugyan hatékonyabban távolította el a vérfoltot a tesztruháról, de a kakaó-, szén- és olivaolaj-szennyeződés esetében lemaradt az első helyzettől. A hiteles ökocímke hiánya is negatív tényező volt az értékeléskor, továbbá az amwayes mosópor volt a legdrágább a teljes mezőnyben, egy mosáshoz a gyártó által javasolt adag ára ugyanis közel 200 forint.

A harmadik helyet az Unilever „Surf Color Tropical Lily & Ylang ylang” néven futó mosópora szerezte meg 75 százalékos eredménnyel. Ezzel a termékkel egy-egy mosás 84 forintra jön ki.

Kiemelt kép: Fülöp Dániel / 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik