1 milliárd dollárt fektet be a Mars a fenntartható jövőbe (x)

Mit tehet a fenntartható jövőért a Mars, egy 100 éves hagyományokkal rendelkező globális csokoládé- és élelmiszergyártó vállalat? Mutatunk néhány példát!

Két évvel ezelőtt a Mars összegezte fenntarthatósági törekvéseit és bejelentette Fenntarthatóság egy Generáció alatt tervét. Az 1 milliárd dolláros terv három alappillérre épül: Egészséges bolygó, Fejlődő társadalom és a Jólét fenntartása; emellett a vállalat 10 legfontosabb alapanyagát is fókuszba állítja, mint amilyenek a kakaóbab, a rizs, vagy a menta. A Mars ezáltal számos módon törekszik egy fenntartható jövő elérésére – ezek közül mutatunk most három példát.

Energia, ami nem vesz el a bolygótól

Az Egészséges bolygó pilléren keresztül a Mars a napi folyamataihoz szükséges energia fenntartható forrásaira fókuszál. Jelenleg közvetlen működésük 53%-a származik megújuló energiaforrásból. Mexikóban az energiaszükséglet 100%-át szélerőművek látják el, 2020-ra pedig az ausztrál működések 100%-át napenergia adja majd. De ne menjünk ilyen messzire: tavaly a Mars Magyarország csongrád-bokrosi kisállateledel gyárában a szárító részleg optimalizálása által a gyár 6%-kal csökkentette gázfelhasználását.

Nők a Marsnál

A Mars egy másik, üdítő fenntarthatósági kezdeményezésén át a nők szerepét erősíti a vállalaton belül. Legyen szó az értékláncához tartozó kakaóközösségekről, vagy a vállalat vezetőségi csapatairól, a Mars fokozott figyelmet fordít a nemek közötti egyenlőtlenségekre, és egyre több nőnek ad lehetőséget, hogy hangjukat hallassák és vezető szerepet kapjanak.

“Jelenleg a Mars vezetőinek 42%-a, a management csapat 25%-a áll nőkből, de ezt legalább 2%-kal tervezzük javítani évente – miközben – és ez talán még fontosabb – próbáljuk megérteni, hogy miből fakad ez az egyenlőtlenség, és hogyan tudjuk megoldani. Büszkék vagyunk régiónkra – Közép-Európában ugyanis a vezetőségi csapatunk 10 tagjából 7 nő!” – mondta Zuzana Losakova, a Mars Közép-Európai vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója.

Felelős marketing

A Mars egy másik fontos törekvése, amelyet a Jólét fenntartása pilléren keresztül indított, a felelős marketingtevékenységre, és annak a fogyasztókra, beleértve a gyermekekre gyakorolt hatására épül. A Mars alapító tagja az ENSZ Fejlesztési Programja által támogatott Lion’s Share Alapnak, amelynek tagjai minden állatokat megjelenítő reklámjuk után 0,5 százalékot ajánlanak fel médiaköltésükből az élővilág megőrzésére. A Mars tevékenysége tavaly elnyerte a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál nagydíját is.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.